- Upozornění
-
- JUser: :_load: Nelze nahrát uživatele s ID: 551
Žáci čtvrtých tříd prožili nádherných 5 dní (19.9. - 23.9.) v Jiřetíně. Úžasný kolektiv vychovatelů se zdravotníkem pro ně připravil program na každé odpoledne až do večera. Celým pobytem je provázeli "Mimoňové". Vyzkoušeli i pohybovat se v koulích - bumber ball. Na všechny zážitky budou děti ještě dlouho vzpomínat.
Naše škola se v letošním roce zapojila do projektu INKLUZE DO ŠKOL Projekt je zaměřen na podporu škol v oblasti inkluzivního vzdělávání.
Projekt „Inkluze do škol“ s registračním číslem CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000215
je spolufinancován z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání.
Oficiální stránky projektu: http://www.inkluzedecin.cz/
Projekt Inkluze do škol má za úkol snížit školní neúspěšnost dětí na základních školách napříč městem Děčín. Nastavit na všech školách ve městě systém, jak pracovat s dětmi, které mohou být ohrožené školním neúspěchem.
Cílem projektu je zavést inkluzivní vzdělávání na všech školách a vytvořit prostředí pro sdílení dobré praxe mezi školami. Cílem projektu je nastavit spolupráci jednotlivých škol a magistrátu města Děčín za spolupráce s organizací Člověk v tísni, která má s inkluzivním vzděláváním a metodickou podporou zkušenosti, tak, aby došlo k proinkluzivně vedeným základním školám napříč městem Děčín. Na jednotlivých školách vzniknou školní poradenská pracoviště, tzv. inkluzivní týmy, skládající se ze školního psychologa, koordinátora inkluze, výchovného poradce a metodika prevence.
Tento „inkluzivní tým“ bude zajišťovat práci s cílovými skupinami a metodickou podporu ostatním pedagogickým pracovníkům. Budou proškoleny celé pedagogické sbory i vedení školy v rámci inkluzivního vzdělávání.
KLÍČOVÉ AKTIVITY PROJEKTU
1. Podpora školních pracovišť – vznik pozic školní psycholog a koordinátor inkluze, vznik školního poradenského pracoviště (ŠPP), tzv. inkluzivního týmu, na každé škole. Inkluzivní tým se bude skládat z pozic školní psycholog, koordinátor inkluze, metodik prevence a výchovný poradce.
2. Podpora prostřednictvím školních asistentů – navýšení počtu školních asistentů na jednotlivých školách. Tito asistenti budou primárně určeni pro podporu prvních a druhých tříd, aby proinkluzivní změna vzdělávání byla započata hned na začátku vzdělávání dítěte. V rámci projektu budou na každou školu přijati dva školní asistenti.
3. Ověřené metody podporující inkluzivní vzdělávání formou dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků – po dobu dvou let budou probíhat školení pedagogických pracovníků. Tato školení povede organizace Člověk v tísni, která má se zaváděním proinkluzivních metod ve vzdělávání bohaté zkušenosti.
4. Podpora pedagogů při zavádění a rozvoji inkluzivního vzdělávání přímo v prostředí školy – tuto podporu zajistí nově vzniklá školní poradenská pracoviště na jednotlivých školách, tzv. inkluzivní týmy a metodické vedení odborného garanta a metodika experta.
5. Sdílení odborných zkušeností, pozorování a vyvozování dobré praxe s prvky odborného provázení – odborné provázení budou po dobu tří let zajišťovat dva metodici (odborný garant a metodik expert). V rámci této aktivity budou také podporovány nové tematické platformy či setkávání vedoucích pracovníků, aby docházelo ke sdílení zkušeností a předávání dobré praxe.
V rámci projektu bylo vytvořeno školní poradenské pracoviště:
Koordinátor aktivit na škole – Mgr. Jiří Brouček
Výchovný poradce – Mgr. Lucie Plechatá
Metodik primární prevence – Mgr. Lucie Provazníková Marková
Koordinátor inkluze – Mgr. Pavel Řezníček
Školní psycholog - Mgr. Ingrid Štroblová (do 31. 8. 2018)
Předposlední den tohoto školního roku se obvykle vydáváme na výlet. Letos jsme se rozhodli strávit celý den v barokních hradbách starobylého Vyšehradu. Rozděleni do osmi skupin jsme objevovali místa známá z historie i legendárních pověstí. Pátrali jsme po místech, odkud skočil do Vltavy Šemík s Horymírem, odkud údajně věštila bájná Libuše či kde upustil čert svůj sloup, když zjistil, že prohrál sázku. Zorientovat se v plánku nebo rozpoznat všechny Myslbekovy sochy, nebylo vždy snadné. Na detektivy jsme si zahráli na slavném vyšehradském hřbitově. Nápovědy nás zavedly k náhrobkům českých velikánů (B. Němcová, K. Čapek, J. Neruda, Z. Fibich, K. H. Mácha, A. Dvořák, B. Smetana,…). Protože jsme se pilně učili i v tento předprázdninový den, odměnily první tři týmy paní učitelky zmrzlinou.
Žáci 7. ročníku
Prázdniny takřka klepou na dveře a do Čech po vydatných deštích přišla vedra. Opustili jsme tedy v pátek 24. 6. 2016 školní lavice a vydali se na Belveder – skalní terasu vybudovanou nad kaňonem Labe Františkem Clary – Aldrigenem na poč. 18. st. Když jsme se pokochali romantickou vyhlídkou na Labe, čekalo nás dvanáctikilometrové putování loukami a po skalních výběžcích. Nastříkáni repelentem a zásobeni tekutinami jsme vychutnávali procházku prosluněným lesem až k Růžové vyhlídce a dál přes Stoličnou horu zpátky do Děčína.
Od soboty 30.1. do čtvrtka 4.2. si naši žáci 5.A a 6.B užívali sluníčka, sněhu, dlouhých a širokých sjezdovek a hlavně hodně legrace na svazích rakouských Alp. Počasí nám opravdu přálo, jídlo bylo výtečné a lyžování nemělo chybu. Opět jsme se zdokonalili, jak v dlouhých obloucích, tak v carvingu. Uchvátila nás nejen panoramata na vrcholcích těchto velehor, ale i tunel uprostřed sjezdovky zakončený skluzavkou.
Největší radost máme z toho, že se nikomu nic nestalo, všichni jsme si to náramně užili a v ranních hodinách se s úsměvem vítali s našimi rodiči. Obrovské díky patří všem dospělákům, kteří se o nás po celou dobu starali, učili nás, jak překonat strach z výšky, nebát se v kabinkové ani na sedačkové lanovce a v neposlední řadě nás opět mnohému naučili. Bylo to vážně krásné.
Domů se nám většinou nechtělo, ale všechno krásné musí jednou skončit. Tak snad zas někdy ………….Děkujeme
Sběrné místo na naší škole pro společnost Kola pro Afriku bylo znovu otevřeno v květnu 2015. Za pouhých 30 dní sběru bylo dárci z celého okolí věnováno 28 kol.
V průběhu měsíce května jsme v rámci projektu Zelená škola chtěli dokázat, že víme, co je ekologie.
O tom, že škola je institucí, kde jsou žáci vzděláváni, víme všichni. Většinou jsou však vyučujícími pedagogové.