Ve středu 22. 3. se vypravili žáci 9. A v rámci výuky dějepisu za zmizelými židovskými sousedy. Kde jinde nasát atmosféru druhé světové války než v bývalé věznici a ghettu? Žáci si prošli objektem Malé pevnosti, vybudované Josefem II. na konci 18. století, která za druhé světové války sloužila jako věznice pro politické odpůrce nacismu z protektorátu Čechy a Morava. Měli možnost vcítit se do uvězněné Milady Horákové, v 50. letech popravené komunisty, či příbuzných atentátníků na Reinharda Heydricha, Jana Kubiše a Josefa Valčíka. Informace o životě v ghettu, získané při návštěvě Muzea ghetta v Terezíně, porovnávali s fragmentem propagačního filmu, který nechali vytvořit nacisté za války, aby prezentovali Terezín jako lázeňské město, které vůdce Hitler daroval za odměnu židovské populaci.
Vážení rodiče,
Vaše děti obdržely přihlášky na střední školy. Na přední stranu přihlášky je nutné doplnit následující kolonky:
Přihlášku musí odevzdat zákonný zástupce na střední školu (pokud se Vaše dítě hlásí na dvě střední školy, obdrží dvě přihlášky, odevzdává na každou školu jednu přihlášku) nejpozději do 1. 3. 2023.
Zápisové lístky budu vydávat zákonným zástupcům žáků ve čtvrtek 2. 3. 2023 od 11.00 do 12.30 a od 14.00 do 16.00 a ve čtvrtek 9. 3. 2023 od 11.00 do 12.30 a od 13.00 do 16.00 v kabinetě výchovného poradce v 1. patře hlavní budovy školy.
Další informace k přijímacímu řízení visí v podobě prezentace na webových stránkách školy v kolonce výchovné poradenství.
S pozdravem Mgr. Lucie Plechatá, výchovný a kariérový poradce
Od pondělí 7. 9. do pátku 11. 9. 2020 se žáci 6.A, 7.A a 7.C zúčastnili cyklo-turistického sportovního kurzu v malebném prostředí Máchova kraje a jeho okolí. V jednotlivých skupinách děti navštívily ať už po svých, nebo na kolech, spoustu krásných míst. Na programu nesměl chybět samozřejmě hrad Bezděz jakožto tyčící se strážce nad snad nejznámějším českým rybníkem - Máchovým jezerem. Dále také zřícenina u nedalekého Jestřebí a místní výborná zmrzlina jako sladká tečka. V plánu byl také hrad Houska, ovšem kvůli technické závadě na jednom z našich jízdních kol jsme až k hradu nedojeli, a zajeli jsme se tedy alespoň podívat na švestkovou alej nějaký ten kilometr pod hradem. Žáci se také vydali do lanového centra v kempu Borný, kde si alespoň ti odvážnější z nich mohli otestovat své dovednosti. Na závěr naše sportovní žactvo zavítalo do muzea Čtyřlístku v nedalekých Doksech a cestou zpět se svezlo na parníku podél břehu Máchova jezera. Během jednom z cyklovýletů jsme museli čelit velmi nepříjemnému momentu, když si jeden z našich malých parťáků přivodil vážné zranění nohy, ale to bohužel někdy ke sportu patří. Věříme, že se dá brzy do kupy! V rámci celého pobytu nás provázelo krásné počasí, což jen přispělo k tomu, že jsme si celých 5 dní velmi užili a těšíme se na další společný výlet.
Odkaz na další fotky: Klikněte zde
Dne 22. 10. 2019 se třídy 6.A a 6.B zúčastnily exkurze v porcelánce Dubí. Exkurze byla rozdělena na část teoretickou a praktickou. Během teoretické části děti absolvovaly s průvodkyní prohlídku celé továrny, během níž si mohly detailně prohlédnout výrobu porcelánu. V praktické části pak děti dostaly hrníčky, které si mohly podle libosti ozdobit různými samolepkami a následně předat na vypálení. Hotové vypálené hrníčky obdržíme od porcelánky přibližně za 14 dní. Na závěr si děti ještě odběhly do obchůdku s porcelánem, který se nacházel přímo v areálu porcelánky, kde si mohly nakoupit nějaké suvenýry. Výlet do porcelánky se nám moc líbil a už teď se těšíme na další exkurze.
Fotky z exkurze: https://photos.app.goo.gl/TTtABBXwwPygbS68A
Naše škola se v letošním roce zapojila do projektu INKLUZE DO ŠKOL Projekt je zaměřen na podporu škol v oblasti inkluzivního vzdělávání.
Projekt „Inkluze do škol“ s registračním číslem CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000215
je spolufinancován z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání.
Oficiální stránky projektu: http://www.inkluzedecin.cz/
Projekt Inkluze do škol má za úkol snížit školní neúspěšnost dětí na základních školách napříč městem Děčín. Nastavit na všech školách ve městě systém, jak pracovat s dětmi, které mohou být ohrožené školním neúspěchem.
Cílem projektu je zavést inkluzivní vzdělávání na všech školách a vytvořit prostředí pro sdílení dobré praxe mezi školami. Cílem projektu je nastavit spolupráci jednotlivých škol a magistrátu města Děčín za spolupráce s organizací Člověk v tísni, která má s inkluzivním vzděláváním a metodickou podporou zkušenosti, tak, aby došlo k proinkluzivně vedeným základním školám napříč městem Děčín. Na jednotlivých školách vzniknou školní poradenská pracoviště, tzv. inkluzivní týmy, skládající se ze školního psychologa, koordinátora inkluze, výchovného poradce a metodika prevence.
Tento „inkluzivní tým“ bude zajišťovat práci s cílovými skupinami a metodickou podporu ostatním pedagogickým pracovníkům. Budou proškoleny celé pedagogické sbory i vedení školy v rámci inkluzivního vzdělávání.
KLÍČOVÉ AKTIVITY PROJEKTU
1. Podpora školních pracovišť – vznik pozic školní psycholog a koordinátor inkluze, vznik školního poradenského pracoviště (ŠPP), tzv. inkluzivního týmu, na každé škole. Inkluzivní tým se bude skládat z pozic školní psycholog, koordinátor inkluze, metodik prevence a výchovný poradce.
2. Podpora prostřednictvím školních asistentů – navýšení počtu školních asistentů na jednotlivých školách. Tito asistenti budou primárně určeni pro podporu prvních a druhých tříd, aby proinkluzivní změna vzdělávání byla započata hned na začátku vzdělávání dítěte. V rámci projektu budou na každou školu přijati dva školní asistenti.
3. Ověřené metody podporující inkluzivní vzdělávání formou dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků – po dobu dvou let budou probíhat školení pedagogických pracovníků. Tato školení povede organizace Člověk v tísni, která má se zaváděním proinkluzivních metod ve vzdělávání bohaté zkušenosti.
4. Podpora pedagogů při zavádění a rozvoji inkluzivního vzdělávání přímo v prostředí školy – tuto podporu zajistí nově vzniklá školní poradenská pracoviště na jednotlivých školách, tzv. inkluzivní týmy a metodické vedení odborného garanta a metodika experta.
5. Sdílení odborných zkušeností, pozorování a vyvozování dobré praxe s prvky odborného provázení – odborné provázení budou po dobu tří let zajišťovat dva metodici (odborný garant a metodik expert). V rámci této aktivity budou také podporovány nové tematické platformy či setkávání vedoucích pracovníků, aby docházelo ke sdílení zkušeností a předávání dobré praxe.
V rámci projektu bylo vytvořeno školní poradenské pracoviště:
Koordinátor aktivit na škole – Mgr. Jiří Brouček
Výchovný poradce – Mgr. Lucie Plechatá
Metodik primární prevence – Mgr. Lucie Provazníková Marková
Koordinátor inkluze – Mgr. Pavel Řezníček
Školní psycholog - Mgr. Ingrid Štroblová (do 31. 8. 2018)
Sběrné místo na naší škole pro společnost Kola pro Afriku bylo znovu otevřeno v květnu 2015. Za pouhých 30 dní sběru bylo dárci z celého okolí věnováno 28 kol.