- Upozornění
-
- JUser: :_load: Nelze nahrát uživatele s ID: 551
^Nahoru
Od pondělí 7. 9. do pátku 11. 9. 2020 se žáci 6.A, 7.A a 7.C zúčastnili cyklo-turistického sportovního kurzu v malebném prostředí Máchova kraje a jeho okolí. V jednotlivých skupinách děti navštívily ať už po svých, nebo na kolech, spoustu krásných míst. Na programu nesměl chybět samozřejmě hrad Bezděz jakožto tyčící se strážce nad snad nejznámějším českým rybníkem - Máchovým jezerem. Dále také zřícenina u nedalekého Jestřebí a místní výborná zmrzlina jako sladká tečka. V plánu byl také hrad Houska, ovšem kvůli technické závadě na jednom z našich jízdních kol jsme až k hradu nedojeli, a zajeli jsme se tedy alespoň podívat na švestkovou alej nějaký ten kilometr pod hradem. Žáci se také vydali do lanového centra v kempu Borný, kde si alespoň ti odvážnější z nich mohli otestovat své dovednosti. Na závěr naše sportovní žactvo zavítalo do muzea Čtyřlístku v nedalekých Doksech a cestou zpět se svezlo na parníku podél břehu Máchova jezera. Během jednom z cyklovýletů jsme museli čelit velmi nepříjemnému momentu, když si jeden z našich malých parťáků přivodil vážné zranění nohy, ale to bohužel někdy ke sportu patří. Věříme, že se dá brzy do kupy! V rámci celého pobytu nás provázelo krásné počasí, což jen přispělo k tomu, že jsme si celých 5 dní velmi užili a těšíme se na další společný výlet.
Odkaz na další fotky: Klikněte zde
Dne 22. 10. 2019 se třídy 6.A a 6.B zúčastnily exkurze v porcelánce Dubí. Exkurze byla rozdělena na část teoretickou a praktickou. Během teoretické části děti absolvovaly s průvodkyní prohlídku celé továrny, během níž si mohly detailně prohlédnout výrobu porcelánu. V praktické části pak děti dostaly hrníčky, které si mohly podle libosti ozdobit různými samolepkami a následně předat na vypálení. Hotové vypálené hrníčky obdržíme od porcelánky přibližně za 14 dní. Na závěr si děti ještě odběhly do obchůdku s porcelánem, který se nacházel přímo v areálu porcelánky, kde si mohly nakoupit nějaké suvenýry. Výlet do porcelánky se nám moc líbil a už teď se těšíme na další exkurze.
Fotky z exkurze: https://photos.app.goo.gl/TTtABBXwwPygbS68A
Naše škola se v letošním roce zapojila do projektu INKLUZE DO ŠKOL Projekt je zaměřen na podporu škol v oblasti inkluzivního vzdělávání.
Projekt „Inkluze do škol“ s registračním číslem CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000215
je spolufinancován z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání.
Oficiální stránky projektu: http://www.inkluzedecin.cz/
Projekt Inkluze do škol má za úkol snížit školní neúspěšnost dětí na základních školách napříč městem Děčín. Nastavit na všech školách ve městě systém, jak pracovat s dětmi, které mohou být ohrožené školním neúspěchem.
Cílem projektu je zavést inkluzivní vzdělávání na všech školách a vytvořit prostředí pro sdílení dobré praxe mezi školami. Cílem projektu je nastavit spolupráci jednotlivých škol a magistrátu města Děčín za spolupráce s organizací Člověk v tísni, která má s inkluzivním vzděláváním a metodickou podporou zkušenosti, tak, aby došlo k proinkluzivně vedeným základním školám napříč městem Děčín. Na jednotlivých školách vzniknou školní poradenská pracoviště, tzv. inkluzivní týmy, skládající se ze školního psychologa, koordinátora inkluze, výchovného poradce a metodika prevence.
Tento „inkluzivní tým“ bude zajišťovat práci s cílovými skupinami a metodickou podporu ostatním pedagogickým pracovníkům. Budou proškoleny celé pedagogické sbory i vedení školy v rámci inkluzivního vzdělávání.
KLÍČOVÉ AKTIVITY PROJEKTU
1. Podpora školních pracovišť – vznik pozic školní psycholog a koordinátor inkluze, vznik školního poradenského pracoviště (ŠPP), tzv. inkluzivního týmu, na každé škole. Inkluzivní tým se bude skládat z pozic školní psycholog, koordinátor inkluze, metodik prevence a výchovný poradce.
2. Podpora prostřednictvím školních asistentů – navýšení počtu školních asistentů na jednotlivých školách. Tito asistenti budou primárně určeni pro podporu prvních a druhých tříd, aby proinkluzivní změna vzdělávání byla započata hned na začátku vzdělávání dítěte. V rámci projektu budou na každou školu přijati dva školní asistenti.
3. Ověřené metody podporující inkluzivní vzdělávání formou dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků – po dobu dvou let budou probíhat školení pedagogických pracovníků. Tato školení povede organizace Člověk v tísni, která má se zaváděním proinkluzivních metod ve vzdělávání bohaté zkušenosti.
4. Podpora pedagogů při zavádění a rozvoji inkluzivního vzdělávání přímo v prostředí školy – tuto podporu zajistí nově vzniklá školní poradenská pracoviště na jednotlivých školách, tzv. inkluzivní týmy a metodické vedení odborného garanta a metodika experta.
5. Sdílení odborných zkušeností, pozorování a vyvozování dobré praxe s prvky odborného provázení – odborné provázení budou po dobu tří let zajišťovat dva metodici (odborný garant a metodik expert). V rámci této aktivity budou také podporovány nové tematické platformy či setkávání vedoucích pracovníků, aby docházelo ke sdílení zkušeností a předávání dobré praxe.
V rámci projektu bylo vytvořeno školní poradenské pracoviště:
Koordinátor aktivit na škole – Mgr. Jiří Brouček
Výchovný poradce – Mgr. Lucie Plechatá
Metodik primární prevence – Mgr. Lucie Provazníková Marková
Koordinátor inkluze – Mgr. Pavel Řezníček
Školní psycholog - Mgr. Ingrid Štroblová (do 31. 8. 2018)
Sběrné místo na naší škole pro společnost Kola pro Afriku bylo znovu otevřeno v květnu 2015. Za pouhých 30 dní sběru bylo dárci z celého okolí věnováno 28 kol.
V průběhu měsíce května jsme v rámci projektu Zelená škola chtěli dokázat, že víme, co je ekologie.
Sběrné místo na ZŠ Dr. Miroslava Tyrše (telefonní číslo 412 516 547) je opět otevřeno v každý pracovní den od 8 do 15 hodin.
Stejně jako v loňském roce, se i letos naše škola přihlásila do krásné akce Sněhuláci pro Afriku. Věřili jsme v bohatou sněhovou nadílku a veselé stavění sněhuláků proložené nezbytným koulováním.