- Upozornění
-
- JUser: :_load: Nelze nahrát uživatele s ID: 551
Jsme Zelená škola!!!
Naše škola se zapojila do projektu Zelená škola a umožnila žákům a učitelům třídit nejen základní složky odpadu jako je papír, plast a sklo, ale i elektroodpad a baterie. Přímo na škole je umístěn sběrný box, do kterého můžete přinášet elektroodpad denně.
11.11.2014 jsme v rámci projektu InformACE bez legrACE navštívili zajímavé místo, kam se člověk běžně nemá šanci podívat - uhelnou elektrárnu. Naším cílem byla cca dvě hodiny cesty vzdálená elektrárna v Tušimicích.
Náš tříhodinový pobyt začal školením o bezpečnosti, kdy jsme kromě potřebných informací dostali přilby a reflexní vesty. Poté jsme si vyslechli přednášku o historii elektrárny a o jejích jednotlivých částech. Po teorii následovala část praktická - procházka po samotné elektrárně. Naživo jsme tak viděli, jak elektrárna funguje. Nejzajímavější pro nás byla návštěva chladící věže, odkud jsme odcházeli mokří, ale o zážitek bohatší. Po návratu do učebny nás čekal interaktivní film. Zodpovězením několika otázek jsme zakončili dnešní zajímavý výlet.
V pondělí 3.2,2014 mezi žáky 9. B zavítaly zástupkyně firmy AC Education s. r. o. z Mostu, aby v rámci projektu InformACE bez legrACE pohovořily s žáky na téma volba povolání. Formou vyprávění a dialogu byly probrány jednotlivé kroky, které musí podniknout uchazeč o zaměstnání. Co je to motivační dopis, jaké údaje uvést v životopise, který inzerát mohu považovat za bezpečný? Na tyto otázky žákům zástupkyně firmy odpovídaly na základě zkušeností ze své praxe. Žáci se také dozvěděli, jak je důležité se připravit na osobní pohovor, co si obléknout na sebe, jak vystupovat, na jaké otázky není nutné odpovědět a spoustu dalších užitečných informací.
Žáci devátých ročníků zanedlouho začnou vyplňovat přihlášky na střední školy. Protože střední školy by neměly být cílem, ale cestou k budoucímu zaměstnání, je nezbytně nutné, aby se žáci seznámili také s praxí některých profesí. Dnes tedy navštívili děčínskou firmu Karned Tools s. r. o., která se zabývá výrobou nástrojů na obrábění dřeva a kovů, dřevozpracujících srojů a specializovaných nástrojů. Nejprve žáci dostali základní informace o historii a současnosti této děčínské firmy, potom se dozvěděli, jaké profese v tomto podniku našly uplatnění. Na závěr diskuse obdrželi žáci informace o podmínkách, za jakých jsou přijímáni potenciální uchazeči o zdejší práci, o učebních oborech, středních a vysokých školách zaměřených na strojírenství, znalostech cizích jazyků, morálně volních vlastnostech apod. Po teorii pak mohli žáci v provozu sledovat technologické postupy výroby jednotlivých nástrojů od materiálu až po hotový výrobek. Rádi bychom poděkovali Ing. Milanu Vrbovi, který nám exkurzi zprostředkoval.
Od září do prosince 2013, probíhal v přípravném ročníku projekt (Logopedické hrátky). Děti zde měly možnost se každodenně rozvíjet nejen po řečové stránce, ale i celkově rozvíjet svou osobnost. Díky spec. logopedickým pomůckám, jsem měla možnost s dětmi více rozšiřovat jejich řečový projev. Do projektu byli zapojeni také rodiče žáků a musím říct, že se mé představy o lepší spolupráci s rodiči naplnily. Výstupem pak byly 2 vystoupení (říjen, prosinec), kde děti předvedly, co se během výuky naučily. Celkově hodnotím projekt jako velmi přínosný.
Mgr. Kamila Broučková Bartůšková
Ve čvrtek, 5. prosince, k našim školním branám opět dorazila" nebeská i pekelná "návštěva, která dohlíží na hodné děti a hříšníkům spílá a snaží se je napravit. Tentokrát jsme naše hosty poslali do Mateřské školky v Riegrově ulici, aby se ti nejmenší tváří v tvář setkali s hodným Mikulášem, milými anděly a nechyběli samozřejmě i umounění čerti, kteří lačnili po zlobivcích a hned na počátku si holátka uhlím označili. Naštěstí se mezi dětmi nenašel nikdo, kdo by byl hříchy natolik obtěžkán, že by zamířil přímo do pekla.
Po společné písničce či básničce, dokonce i po tanci odvážlivců s čertíky, přišlo na řadu rozdávání balíčků, při němž se malí zlobivci ze svých hříchů vyznali a slíbili podáním ruky pekelníkovi, že se napřes rok polepší. Mikuláš bude společně se svou družinou bedlivě sledovat, jak děti své sliby plní a příští rok se znovu u nás objeví.
Naše škola patří ke Školám podporujícím zdraví, proto jsme se těšili na náš projektový den Plujeme spolu…, až společně takový zdravý den strávíme. V pondělí 23. 9. jsme se my, žáci 2. stupně, společně se svými učiteli nalodili na v děčínském přístavu ke společné plavbě do Bad Schandau. Počasí se rozhodlo nám cestu pěkně „osladit“, ale my jsme přece žáci ZŠ Dr. Miroslava Tyrše, takže nás nějaký ten nečas nemůže odradit. Po hodině plavby jsme se navzdory větru, dešti vrhli do terénu. Někteří se nechali vyvézt historickým výtahem z roku 1904 na vyhlídku na Ostrauské plošině. Když už nemohli obdivovat vyhlídku na lázeňské městečko Bad Schandau, potěšili se aspoň pohledem na rysy ostrovidy na vrcholové plošině. Krásy Národního parku Saské Švýcarsko někteří z nás chtěli pozorovat z nedávno postavené rozhledny v Rathmannsdorfu, díky dešti si však pískovcové skály pouze představovali za šedým závojem mlhy a deště. Zatímco otužilci nesměle zkoušeli svou znalost němčiny ve zmáčených uličkách městečka, druzí se poučili prostřednictvím naučných panelů, interaktivních modelů a filmového dokumentu o životě rostlin a živočichů v Domě Saského Švýcarska. Ani na zpáteční cestě jsme se kochali krásami kaňonu řeky Labe. S chutí jsme se zakousli do zdravé svačiny, kterou pro nás za finanční pomoci školy připravila výživová poradkyně paní Pémová. Při její přednášce, jsme se dozvěděli spoustu užitečných informací o zdravém životním stylu a zdravém stravování. A tak jsme dle Tyršova hesla „Ve zdravém těle zdravý duch“ prožili den plný pohybu, poznání, zdravé stravy a legrace.
Na naší škole již čtvrtým rokem funguje přípravný ročník. Od letošního školního roku se nám podařilo získat grant na projekt Logopedické hrátky, zaměřený právě na děti z přípravného ročníku. Žáci budou pomocí cílených didaktických her, artikulačních a dýchacích cvičení rozvíjet své komunikační dovednosti, obohacovat svou slovní zásobu. Formou básniček, říkadel, písniček a dramatizací rozvinou svůj řečový projev se správnou výslovností. Projekt si klade za cíl napomoci k odstranění nedostatečné slovní zásoby žáků přípravného ročníku, konkrétně chce zlepšit časté nedostatky ve výslovnosti dětí tohoto věku.
Během Logopedických chvilek, které budou probíhat čtyřikrát týdně (tj. 1 hodinu denně), si žáci nejen osvojí nové dovednosti a znalosti, ale také se připraví na workshopy Podzimní radovánky a Vánoční zpívánky, kde předvedou, co se naučili svým rodičům a blízkým. O tom, kdy se uskuteční Vás budeme s předstihem informovat.