Vážení rodiče, milí žáci (uchazeči o studium na střední škole),
v níže připojené prezentaci najdete informace k přijímacímu řízení pro následující školní rok. Prezentaci jsme využívala při včerejších třídních schůzkách. Pokud byste potřebovali s čímkoli poradit, napište mi na email nebo zavolejte, případně je možné si domluvit individuální setkání.
Mgr. Lucie Plechatá, výchovná a kariérová poradkyně
Zájemci o technická řemesla se ve čtvrtek 20. 10. zúčastnili tradičních Dnů řemesel na Střední škole lodní dopravy a technických řemesel. Seznámili se s technickými dílnami a vyzkoušeli si dovednosti potřebné pro obory zedník, instalatér, strojní mechanik či lodník.
Koncem května proběhly na naší škole projektové dny k tématu Volba povolání v rámci projektu Škola pro všechny II. Žáci 6., 7. a 8. tříd byli rozděleni do skupin. Skupiny během dopoledne navštívily několik ze 17 stanovišť, na kterých jim učitelé 2. stupně a asistentka pedagoga prezentovali různá povolání. Žáci tak poznali práci hasiče, zedníka, zahradníka, bubeníka, chemika, pracovníka informačního centra, veterináře, švadleny, pokojské, dětské zdravotní sestry, barmana, maséra, programátora, kosmetičky, zdravotnice, vědce matematika a instalatéra. Na každém stanovišti žáci dostali teoretické informace, co daná profese obnáší – dovednosti, znalosti, jakou potřebují kvalifikaci (učební obor s výučním listem, maturitní obor, vysokoškolské vzdělání), na jaké škole v okolí se dá na tuto profesi připravit. Potom následovala praktická část, v které měli možnost míchat maltu a natahovat štuk, přesazovat rostliny, hasit hasicím přístrojem, vyzkoušet si chemické pokusy s látkami, bubnovat, vytvořit program pro návštěvníky Děčína, přebalit miminko, poskytnout první pomoc, změřit si krevní tlak, resuscitovat zraněného, obvázat zraněného, svařit plastové trubky, namasírovat druhému záda nebo navrhnout správné krmné dávky pro nemocného psa. Prováděli masáž ruky masážním olejíčkem, vyzkoušeli si šití na šicím stroji, namíchali kamarádům nápoje, v časovém limitu stlali postel. Žáci 9. ročníku pomáhali učitelům a asistentce na stanovištích. Poznali tak nejen danou profesi, ale měli možnost vyzkoušet si i metodu vrstevnického učení, která se nám osvědčila už dříve. Jeden tým žáků 9. ročníku dostal za úkol celý den zmapovat a vytvořit fotografickou dokumentaci a prezentaci na webové stránky školy.
V rámci projektu Škola pro všechny II proběhly na naší škole velké projektové dny zaměřené na tématiku volby budoucí profese. Do akce se zapojilo všech 10 tříd prvního stupně. Každá třída si prošla a vyzkoušela několik povolání. Společně s hasičem si žáci prohlédli zásahové vozidlo, zkoušeli uhasit pomyslný požár a vyzkoušeli si ohnivzdorný oblek. Seznámili se s prací včelaře, byl jim vysvětlen životní cyklus včel, vyplňovali kvíz, prohlédli si včelařovy pomůcky a vyzkoušeli si ochranný oblek, v němž včelař navštěvuje úly. U kadeřnice získali cenné informace potřebné k péči o své vlasy, která se liší podle pohlaví. Dívky se nechaly slušivě učesat. S myslivcem poznávali lesní zvěř, dozvěděli se o náplni práce myslivce. Zahradnice jim vysvětlila, jak pečovat o rostliny, a žáci přesazovali školní pokojové rostliny ze svých tříd. Zajímavé informace žáci načerpali i od programátora. Vyzkoušel je z jednoduchých algoritmů. Velkou inspirací pro blízké letní prázdniny jim přinesl cestovatel. Žáci dostali zajímavé tipy na výlety, ale také se seznámili s potřebným vybavením pro outdoorovou turistiku. V tělocvičně pod dozorem fyzioterapeutky probíhal nácvik správného držení těla, vyzkoušeli si koordinaci a další dovednosti důležité pro zdravý tělesný rozvoj. Velmi oblíbeným se stal i policista, který žákům připomněl bezpečné chování a nechal je nasednout do policejního auta. Zjištěné informace a vyzkoušené dovednosti si žáci ověřili v pracovních listech.
Vážení zákonní zástupci a žáci 9. a 5. ročníků,
pokud jste na vámi vybranou školu nebyli přijati a zvažujete odvolání (týká se pochopitelně žáků, nikoliv zákonných zástupců), přikládám k tomuto článku vzor odvolání (v příloze). Odvolání proti rozhodnutí o nepřijetí je prostředkem, kterým může neúspěšný uchazeč zvrátit negativní rozhodnutí o přijetí. Odvolání je třeba podat písemně řediteli střední školy, a to ve lhůtě tří pracovních dnů od doručení rozhodnutí. Lhůta 3 pracovních dnů je dodržena i tehdy, pokud je v poslední den lhůty odvolání podáno na poštu. V případě, že budete odvolání posílat poštou, je vhodné ho poslat doporučeně, nejlépe i s dodejkou. Dodržení lhůty 3 pracovních dnů stanovené pro podání odvolání je naprosto nezbytné, protože opožděně podané odvolání by musel ředitel školy zamítnout. Na odvolání není formulář, podává se volnou formou.
Odvolání by mělo obsahovat:
Označení správního orgánu, jemuž je určeno
Jméno, příjmení, datum a místo narození a adresu trvalého bydliště uchazeče
Název školy, kód a název oboru vzdělání, formu vzdělání
Důvod nepřijetí uvedený ředitelem školy
Důvody odvolání
Jméno, příjmení a adresu trvalého bydliště zákonného zástupce nezletilého uchazeče, popř. jinou adresu pro doručování
Datum a podpis nezletilého uchazeče a jeho zákonného zástupce
Mgr. L. Plechatá, výchovná a kariérová poradkyně
Vážení rodiče,
Vaše děti obdržely přihlášky na střední školy. Na přední stranu přihlášky je nutné doplnit následující kolonky:
Přihlášku musí odevzdat zákonný zástupce na střední školu (pokud se Vaše dítě hlásí na dvě střední školy, obdrží dvě přihlášky, odevzdává na každou školu jednu přihlášku) nejpozději do 1. 3. 2022.
Zápisové lístky budu vydávat zákonným zástupcům žáků ve čtvrtek 3. 3. 2022 od 9.00 do 12.00 a od 12.30 do 16.00 a ve čtvrtek 10. 3. 2022 od 9.00 do 12.00 a od 12.30 do 16.00 v kabinetě výchovného poradce v 1. patře hlavní budovy školy.
Další informace k přijímacímu řízení visí v podobě prezentace na webových stránkách školy v kolonce výchovné poradenství.
S pozdravem Mgr. Lucie Plechatá, výchovný a kariérový poradce
Zkusili jste někdy vytvořit vlastní animovaný film? Dokázali byste dabovat kreslenou pohádku z Divokého západu? Přesně to si vyzkoušeli žáci 9.A, 9.B a 8.B při návštěvě Národního filmového muzea v Praze, kam zamířili v pátek 10. 12. 2021. Prošli si všechny expozice věnované historii filmového záběru, omrkli finty původního animovaného studia Disney Brothers Studio, prohlédli si technické „promítačky“ prvních rozpohybovaných obrázků, nasadili si brýle a sluchátka, aby se ponořili do virtuální reality, ale nejvíc je zaujala možnost vytvoření vlastního animovaného příběhu. Pomocí figurek a počítačového programu rozpohybovali minipříběh. V tzv. „ruchárně“ dostali možnost nahrát zvukové efekty a nadabovat kreslený western. Žáci se nejen pobavili, ale poznali i nové profese. Třešničkou na dortu se stala návštěva Národního muzea s možností prohlídky historické budovy, spojovacího tunelu s videoprodukcí a nahlédnutí do expozic Zázraky evoluce, Okna do pravěku a Sálu minerálů. Exkurzi zakončil pohled na Václavské náměstí z ptačí perspektivy kopule Národního muzea.