Zápisové lístky pro žáky devátých a pátých ročníků, kteří se ucházejí o studium na střední škole, bude vydávat výchovná poradkyně Mgr. Lucie Plechatá ve dvou termínech, v pondělí 27. 3. od 14.00 do 16.00 a ve středu 29. 3. od 8.00 do 16.00. Zápisové lístky si musí vyzvednout pouze zákonní zástupci proti podpisu v uvedených časech v kabinetě výchovné poradkyně v 1. patře hlavní budovy.
Vážení rodiče žáků devátých a pátých ročníků,
ve středu 1. 3. 2017 je nutné odevzdat přihlášky na střední školy. Všichni žáci, kteří se přihlásili na maturitní obory, a žáci pátého ročníku, kteří se hlásí na osmileté gymnázium, budou vykonávat jednotné přijímací zkoušky z českého jazyka a matematiky. Bližší informace o jednotných přijímacích zkouškách naleznete v příloze.
S osmičlenným týmem složeným ze čtyř dívek – Markéta Jedličková (2003) , Kristýna Škodová (2004) , Anna Kuglerová (2005), Viktorie Budianů (2006) a čtyř chlapců – Viktor Weis (2003) , František Kvíz (2004), Matěj Hollman (2005) a Filip Bureš (2006) jsme se vydali na Ústecký všestranný pětiboj pořádaný Českým olympijským výborem v Ústí nad Labem. Všichni jmenovaní získávali body pro svůj tým v pěti disciplínách: trojskok z místa, hod medicinbalem, leh/sed, skok přes švihadlo a driblování kolem kuželů ve vzdálenosti 10 metrů od sebe.
V pauzách mezi disciplínami jsme mohli vidět vystoupení Jana Webera, který trénuje Footbag & Freestyle Football a je sedminásobným mistrem světa v tomto sportu. Dále pak děti mohly získat autogram a vyfotit se s plavkyní Petrou Chocovou, která 72x překonala český rekord na různých tratích a je dvojnásobnou mistryní Evropy.
Naše družstvo se neustále pohybovalo mezi třetím a čtvrtým místem, což byl v konkurenci deseti škol z celého Ústeckého kraje krásný výsledek. Nakonec jsme zůstali těsně pod stupni vítězů, ale i přesto si naši žáci zaslouží poděkování za velkou snahu a výbornou reprezentaci školy.
Jeden měsíc nového školního roku uplynul a 5. B potřebuje "relax". Kde jinde nabrat nové síly než v lázních, a tak hurá do Karlových Varů. Cesta vlakem vedla nejdříve do porcelánky Thun, kde jsme si vyzkoušeli zdobení hrníčků. To nás moc bavilo, ale přeci jen jsme byli zvědaví, jak to vypadá v nejznámějším lázeňském městě. KARLOVY VARY – tam jsme si to opravdu užili. Jako první nás čekal nákup lázeňských pohárků, aby nám nic nebránilo procházet se po kolonádě a ochutnávat prameny – některé se daly pít, některé nic moc, ale chuť nám spravily ještě teplé lázeňské oplatky. Mňam! Naší pozornosti neunikl ani luxusní Gradhotel Pupp a hotel Thermal, kde se koná filmový festival. Vyfotili jsme se před pískovou sochou Karla IV. a samozřejmě před nejznámějším pramenem Vřídlem. Lanovou dráhou Diana „zubatkou“ jsme vyjeli na rozhlednu Diana a po zdolání 150 schodů jsme si prohlédli Karlovy Vary z výšky. Pak ještě Motýlí dům Diana, pár zhoupnutí a sklouznutí na dětském hřišti a cesta domů. A co říct na závěr? Bezva výlet!
Naše škola se v letošním roce zapojila do projektu INKLUZE DO ŠKOL Projekt je zaměřen na podporu škol v oblasti inkluzivního vzdělávání.
Projekt „Inkluze do škol“ s registračním číslem CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000215
je spolufinancován z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání.
Oficiální stránky projektu: http://www.inkluzedecin.cz/
Projekt Inkluze do škol má za úkol snížit školní neúspěšnost dětí na základních školách napříč městem Děčín. Nastavit na všech školách ve městě systém, jak pracovat s dětmi, které mohou být ohrožené školním neúspěchem.
Cílem projektu je zavést inkluzivní vzdělávání na všech školách a vytvořit prostředí pro sdílení dobré praxe mezi školami. Cílem projektu je nastavit spolupráci jednotlivých škol a magistrátu města Děčín za spolupráce s organizací Člověk v tísni, která má s inkluzivním vzděláváním a metodickou podporou zkušenosti, tak, aby došlo k proinkluzivně vedeným základním školám napříč městem Děčín. Na jednotlivých školách vzniknou školní poradenská pracoviště, tzv. inkluzivní týmy, skládající se ze školního psychologa, koordinátora inkluze, výchovného poradce a metodika prevence.
Tento „inkluzivní tým“ bude zajišťovat práci s cílovými skupinami a metodickou podporu ostatním pedagogickým pracovníkům. Budou proškoleny celé pedagogické sbory i vedení školy v rámci inkluzivního vzdělávání.
KLÍČOVÉ AKTIVITY PROJEKTU
1. Podpora školních pracovišť – vznik pozic školní psycholog a koordinátor inkluze, vznik školního poradenského pracoviště (ŠPP), tzv. inkluzivního týmu, na každé škole. Inkluzivní tým se bude skládat z pozic školní psycholog, koordinátor inkluze, metodik prevence a výchovný poradce.
2. Podpora prostřednictvím školních asistentů – navýšení počtu školních asistentů na jednotlivých školách. Tito asistenti budou primárně určeni pro podporu prvních a druhých tříd, aby proinkluzivní změna vzdělávání byla započata hned na začátku vzdělávání dítěte. V rámci projektu budou na každou školu přijati dva školní asistenti.
3. Ověřené metody podporující inkluzivní vzdělávání formou dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků – po dobu dvou let budou probíhat školení pedagogických pracovníků. Tato školení povede organizace Člověk v tísni, která má se zaváděním proinkluzivních metod ve vzdělávání bohaté zkušenosti.
4. Podpora pedagogů při zavádění a rozvoji inkluzivního vzdělávání přímo v prostředí školy – tuto podporu zajistí nově vzniklá školní poradenská pracoviště na jednotlivých školách, tzv. inkluzivní týmy a metodické vedení odborného garanta a metodika experta.
5. Sdílení odborných zkušeností, pozorování a vyvozování dobré praxe s prvky odborného provázení – odborné provázení budou po dobu tří let zajišťovat dva metodici (odborný garant a metodik expert). V rámci této aktivity budou také podporovány nové tematické platformy či setkávání vedoucích pracovníků, aby docházelo ke sdílení zkušeností a předávání dobré praxe.
V rámci projektu bylo vytvořeno školní poradenské pracoviště:
Koordinátor aktivit na škole – Mgr. Jiří Brouček
Výchovný poradce – Mgr. Lucie Plechatá
Metodik primární prevence – Mgr. Lucie Provazníková Marková
Koordinátor inkluze – Mgr. Pavel Řezníček
Školní psycholog - Mgr. Ingrid Štroblová (do 31. 8. 2018)
Sběrné místo na naší škole pro společnost Kola pro Afriku bylo znovu otevřeno v květnu 2015. Za pouhých 30 dní sběru bylo dárci z celého okolí věnováno 28 kol.
V průběhu měsíce května jsme v rámci projektu Zelená škola chtěli dokázat, že víme, co je ekologie.
Sběrné místo na ZŠ Dr. Miroslava Tyrše (telefonní číslo 412 516 547) je opět otevřeno v každý pracovní den od 8 do 15 hodin.