V úterý 17. května jsme s přípravnou třídou navštívili výstavu Harry Potter v Oblastním muzeu v Děčíně. Hned na začátku se nás ujal Hagrid, pan Sypěna, který nás výstavou provedl. Abychom se dostali expresem do Bradavic, museli jsme vyjmenovat několik postav z filmů o Harry Potterovi.
Pak nás Moudrý klobouk rozdělil do čtyř kolejí: Zmijozel, Nebelvír, Havraspár a Mrzimor. Po splnění dalších úkolů jsme si zahráli famfrpál.
Dopoledne strávené v Bradavicích se nám moc líbilo.
V pátek 29. dubna jsme se oblékli za čarodějnice a černokněžníky. Společně jsme si zatancovali na písničky o strašidlech, pak jsme plnili čarodějné úkoly. Také jsme vyráběli barevnou sopku. Nechyběly ani výborné dobroty od našich maminek. Moc děkujeme. Dopoledne se nám vydařilo.
Ve čtvrtek 3. března se přípravná třída zúčastnila úžasného workshopu pana Zdeňka Rollera – bubnování na drumbeny. Moc jsme si užili nejen bubnování afrických rytmů ale i variaci na píseň Jede, jede mašinka s rytmickým doprovodem.
8. března jsme zhlédli představení Velká pošťácká pohádka K. Čapka v Městském divadle Děčín v podání Libuščina divadla, které patří ke klasikám divadel věnujícím se dětem. Představení se nám moc líbilo.
V pátek 3. prosince k nám přišli dva Mikulášové v doprovodu andělů a čertů. Každý předškoláček musel říci Mikulášům básničku nebo zazpívat písničku. Jako odměnu dostal každý mikulášský pytlík se sladkostmi, ale nechyběly ani kousky uhlí. Nakonec jsme se společně vyfotili a někteří odvážlivci si sáhli na čerty a nechali si od nich pomazat obličej uhlím.
Děkujeme našim deváťákům, kteří si pro nás připravili krásné masky, a připomněli nám lidové tradice pochůzky čerta a Mikuláše.
Jana Chmelová
V úterý 26. října jsme si v přípravné třídě udělali zábavné dopoledne. Děti přišly v krásných maskách, maminky nám upekly výborné dobroty, nechyběl ani domácí mošt. Společně jsme si zatancovali na strašidelné písničky, soutěžili jsme v házení dýní (hadráků) na cíl a plnili další disciplíny. Dopoledne se nám vydařilo.
Dne 20. 12. 2019 jsme s přípravným ročníkem navštívili děčínský zámek, kde probíhá výstava vláčků a modelů železnic. Děti měly možnost pozorovat, jaké druhy lokomotiv a vagónů v dávných dobách jezdily na našich železnicích a jakým způsobem fungují výhybky. Výstava se nám moc líbila a děti si to užily. Těšíme se na další akce, které nám děčínský zámek nabídne.
Mgr. Kamila Broučková Bartůšková
Naše škola se v letošním roce zapojila do projektu INKLUZE DO ŠKOL Projekt je zaměřen na podporu škol v oblasti inkluzivního vzdělávání.
Projekt „Inkluze do škol“ s registračním číslem CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000215
je spolufinancován z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání.
Oficiální stránky projektu: http://www.inkluzedecin.cz/
Projekt Inkluze do škol má za úkol snížit školní neúspěšnost dětí na základních školách napříč městem Děčín. Nastavit na všech školách ve městě systém, jak pracovat s dětmi, které mohou být ohrožené školním neúspěchem.
Cílem projektu je zavést inkluzivní vzdělávání na všech školách a vytvořit prostředí pro sdílení dobré praxe mezi školami. Cílem projektu je nastavit spolupráci jednotlivých škol a magistrátu města Děčín za spolupráce s organizací Člověk v tísni, která má s inkluzivním vzděláváním a metodickou podporou zkušenosti, tak, aby došlo k proinkluzivně vedeným základním školám napříč městem Děčín. Na jednotlivých školách vzniknou školní poradenská pracoviště, tzv. inkluzivní týmy, skládající se ze školního psychologa, koordinátora inkluze, výchovného poradce a metodika prevence.
Tento „inkluzivní tým“ bude zajišťovat práci s cílovými skupinami a metodickou podporu ostatním pedagogickým pracovníkům. Budou proškoleny celé pedagogické sbory i vedení školy v rámci inkluzivního vzdělávání.
KLÍČOVÉ AKTIVITY PROJEKTU
1. Podpora školních pracovišť – vznik pozic školní psycholog a koordinátor inkluze, vznik školního poradenského pracoviště (ŠPP), tzv. inkluzivního týmu, na každé škole. Inkluzivní tým se bude skládat z pozic školní psycholog, koordinátor inkluze, metodik prevence a výchovný poradce.
2. Podpora prostřednictvím školních asistentů – navýšení počtu školních asistentů na jednotlivých školách. Tito asistenti budou primárně určeni pro podporu prvních a druhých tříd, aby proinkluzivní změna vzdělávání byla započata hned na začátku vzdělávání dítěte. V rámci projektu budou na každou školu přijati dva školní asistenti.
3. Ověřené metody podporující inkluzivní vzdělávání formou dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků – po dobu dvou let budou probíhat školení pedagogických pracovníků. Tato školení povede organizace Člověk v tísni, která má se zaváděním proinkluzivních metod ve vzdělávání bohaté zkušenosti.
4. Podpora pedagogů při zavádění a rozvoji inkluzivního vzdělávání přímo v prostředí školy – tuto podporu zajistí nově vzniklá školní poradenská pracoviště na jednotlivých školách, tzv. inkluzivní týmy a metodické vedení odborného garanta a metodika experta.
5. Sdílení odborných zkušeností, pozorování a vyvozování dobré praxe s prvky odborného provázení – odborné provázení budou po dobu tří let zajišťovat dva metodici (odborný garant a metodik expert). V rámci této aktivity budou také podporovány nové tematické platformy či setkávání vedoucích pracovníků, aby docházelo ke sdílení zkušeností a předávání dobré praxe.
V rámci projektu bylo vytvořeno školní poradenské pracoviště:
Koordinátor aktivit na škole – Mgr. Jiří Brouček
Výchovný poradce – Mgr. Lucie Plechatá
Metodik primární prevence – Mgr. Lucie Provazníková Marková
Koordinátor inkluze – Mgr. Pavel Řezníček
Školní psycholog - Mgr. Ingrid Štroblová (do 31. 8. 2018)
Sběrné místo na naší škole pro společnost Kola pro Afriku bylo znovu otevřeno v květnu 2015. Za pouhých 30 dní sběru bylo dárci z celého okolí věnováno 28 kol.