- Upozornění
-
- JUser: :_load: Nelze nahrát uživatele s ID: 581
I když byl únor krátký, stihli žáci ve 2. C kromě klasické výuky i spoustu akcí okolo. V hodinách dramatické výchovy si děti zahrály na zmrzlého krále, byla to opravdu zábava. Hned nato jsme začali chodit bruslit, takže k ledu to nyní máme blízko. Spíše než zmrzlí, jsou ale žáci po hodině bruslení pěkně rozehřátí. Stihli jsme i projektový den Masopust, kde si děti upekly koláč s jablíčky, ale i vyrobily vlastní klauny. A nakonec si v maskách všichni žáci zatančili ve velké tělocvičně s ostatními druháky. Masky byly krásné, děkujeme všem šikovným maminkám.
Třetí lednový týden strávili naši malí prvňáčci a část druháčků v Krkonoších - Františkově. Během celého týdne se děti učily základy lyžování, užívaly si her a soutěží na sněhu. Svojí návštěvou nás poctil i sám velký vládce hor - Krakonoš. Vyprávěl nám, co dělá Trautnberg, Ančí, Kuba, Hajný, zvířátka v lese a jeho věrná kamarádka sojka. Děti si užívaly i krkonošské pohádky, krásný ohňostroj - jako dárek od Krakonoše, navštívily krkonošské muzeum a spoustu dalších zajímavých věcí. Ač jsou to ještě malí prvňáčci, či druháci, na diskotéce se dokázali všichni pěkně odvázat. Na závěr našeho zimního snažení byly závody ve slalomu, kde všichni projeli celou trať bez jediného zaváhání a odměnou jim byl diplom, sladkost a krásná zlatá medaile. Všem se na horách moc líbilo a příští rok už z nás budou sjezdaři. Největší radost máme z toho, že se nám nikomu nic nestalo a všichni jsme se vrátili k rodičům zdraví a v pořádku. LD
V lednu se žáci z 2.A a 2.C setkali na společné hodině tělocviku a utkali se ve vybíjené. Všichni bojovali velmi statečně a snažili se, jak nejlépe uměli.
Brambora – taková obyčejná věc. A přitom tak užitečná, zajímavá, se svojí vlastní historií. A tak jsme ji využili. Nejprve se ve velké tělocvičně setkala 2. A se třídou 2. C a společně s bramborami si zasoutěžili a zatancovali. Bylo to báječné. S bramborami jsme počítali, kreslili, vařili, pekli. Děti se v průběhu dne dozvěděly i to, odkud se tu brambora vůbec vzala, jak se pěstuje, co vše z ní můžeme uvařit. I ty nezdravé slané brambůrky tu byly! Podle množství smajlíků, které jsme použili k hodnocení celého dne, se bramborování opravdu vydařilo.
Naše škola se v letošním roce zapojila do projektu INKLUZE DO ŠKOL Projekt je zaměřen na podporu škol v oblasti inkluzivního vzdělávání.
Projekt „Inkluze do škol“ s registračním číslem CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000215
je spolufinancován z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání.
Oficiální stránky projektu: http://www.inkluzedecin.cz/
Projekt Inkluze do škol má za úkol snížit školní neúspěšnost dětí na základních školách napříč městem Děčín. Nastavit na všech školách ve městě systém, jak pracovat s dětmi, které mohou být ohrožené školním neúspěchem.
Cílem projektu je zavést inkluzivní vzdělávání na všech školách a vytvořit prostředí pro sdílení dobré praxe mezi školami. Cílem projektu je nastavit spolupráci jednotlivých škol a magistrátu města Děčín za spolupráce s organizací Člověk v tísni, která má s inkluzivním vzděláváním a metodickou podporou zkušenosti, tak, aby došlo k proinkluzivně vedeným základním školám napříč městem Děčín. Na jednotlivých školách vzniknou školní poradenská pracoviště, tzv. inkluzivní týmy, skládající se ze školního psychologa, koordinátora inkluze, výchovného poradce a metodika prevence.
Tento „inkluzivní tým“ bude zajišťovat práci s cílovými skupinami a metodickou podporu ostatním pedagogickým pracovníkům. Budou proškoleny celé pedagogické sbory i vedení školy v rámci inkluzivního vzdělávání.
KLÍČOVÉ AKTIVITY PROJEKTU
1. Podpora školních pracovišť – vznik pozic školní psycholog a koordinátor inkluze, vznik školního poradenského pracoviště (ŠPP), tzv. inkluzivního týmu, na každé škole. Inkluzivní tým se bude skládat z pozic školní psycholog, koordinátor inkluze, metodik prevence a výchovný poradce.
2. Podpora prostřednictvím školních asistentů – navýšení počtu školních asistentů na jednotlivých školách. Tito asistenti budou primárně určeni pro podporu prvních a druhých tříd, aby proinkluzivní změna vzdělávání byla započata hned na začátku vzdělávání dítěte. V rámci projektu budou na každou školu přijati dva školní asistenti.
3. Ověřené metody podporující inkluzivní vzdělávání formou dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků – po dobu dvou let budou probíhat školení pedagogických pracovníků. Tato školení povede organizace Člověk v tísni, která má se zaváděním proinkluzivních metod ve vzdělávání bohaté zkušenosti.
4. Podpora pedagogů při zavádění a rozvoji inkluzivního vzdělávání přímo v prostředí školy – tuto podporu zajistí nově vzniklá školní poradenská pracoviště na jednotlivých školách, tzv. inkluzivní týmy a metodické vedení odborného garanta a metodika experta.
5. Sdílení odborných zkušeností, pozorování a vyvozování dobré praxe s prvky odborného provázení – odborné provázení budou po dobu tří let zajišťovat dva metodici (odborný garant a metodik expert). V rámci této aktivity budou také podporovány nové tematické platformy či setkávání vedoucích pracovníků, aby docházelo ke sdílení zkušeností a předávání dobré praxe.
V rámci projektu bylo vytvořeno školní poradenské pracoviště:
Koordinátor aktivit na škole – Mgr. Jiří Brouček
Výchovný poradce – Mgr. Lucie Plechatá
Metodik primární prevence – Mgr. Lucie Provazníková Marková
Koordinátor inkluze – Mgr. Pavel Řezníček
Školní psycholog - Mgr. Ingrid Štroblová (do 31. 8. 2018)
V průběhu měsíce května jsme v rámci projektu Zelená škola chtěli dokázat, že víme, co je ekologie.
Jsme Zelená škola!!!
Naše škola se zapojila do projektu Zelená škola a umožnila žákům a učitelům třídit nejen základní složky odpadu jako je papír, plast a sklo, ale i elektroodpad a baterie. Přímo na škole je umístěn sběrný box, do kterého můžete přinášet elektroodpad denně.
Sběrné místo na ZŠ Dr. Miroslava Tyrše (telefonní číslo 412 516 547) je opět otevřeno v každý pracovní den od 8 do 15 hodin.