- Upozornění
-
- JUser: :_load: Nelze nahrát uživatele s ID: 551
22. květen je Den evropských parků, proto Vám představujeme Naučnou stezku pod Kvádrberkem, kterou připravila a slavnostně otevřela 22. 4. 2009 při příležitosti mezinárodního Dne Země ZŠ Dr. Miroslava Tyrše Děčín. Jsme potěšeni Vašimi příznivými ohlasy, se kterými se první naučná stezka v Děčíně setkala.
Trasa naučné stezky se nachází pod pískovcovou stolovou horou, která se nazývá Kvádrberk. Cesta parkem s mírným převýšením je doplněna čtyřmi velkými informačními tabulemi. Dvě historické jsou u dolního vchodu a u vyhlídkové terasy, botanická ve střední části a zoologická u většího rybníčku. Dvacet stromů je označeno menšími tabulkami, které uvádějí podrobnosti o jejich způsobu života. Část informací zjistíte studiem naučných tabulí, mnoho dalších zajímavostí objevíte sami. Stačí se posadit a vnímat úžasnou atmosféru parku, který byl založen z iniciativy děčínského zkrášlovacího spolku postupně v letech 1890 – 1902. Přejeme Vám příjemné poznávání druhů rostlin a živočichů, s nimiž se v různou roční dobu můžete setkat. Věříme, že Vás zaujme i historická část s vysvětlením původu a zajímavých proměn historických objektů.
Dne 2. března proběhl na naší škole projektový den s názvem Auto-mat. Šlo o přípravu žáků školy na další projektový den, který se uskuteční 29. dubna pod názvem Den bez aut.
Žáci se seznamovali s historií města Děčína, hledali proměny města v čase, zkoumali vliv aut na životní prostředí. V rámci projektu zkoušeli anglicky vyjádřit a najít nejbezpečnější cestu do školy, porovnat život ve městě s životem na vesnici, popisovat jednotlivé části jízdního kola.
Na křižovatce zjišťovali žáci frekvenci projíždějících automobilů, zjištěné údaje zpracovávali pod vedením pedagogů do grafů a tabulek.
Žáci 6. ročníků měli za úkol navrhnout plakáty pro Den bez aut. Žáci vyšších ročníků navštívili plavecký areál v Děčíně, kde jim firma paní Kateřiny Zárubové umožnila hodinový spinning, za což děkujeme.
Všichni žáci 1. stupně zaměřili svůj den na návrhy sportovních triček, bezpečnostních přileb, dopravních značek. Besedu pro 3. ročníky uspořádala Policie ČR.
Doufáme, že se den vydařil a stane se podkladem pro bezpečnou cestu na kolech, kterou škola chystá se svými žáky na 29. dubna.
V pátek 26. února se na ZŠ Dr. Miroslava Tyrše v Děčíně uskutečnil projektový den. Tentokrát pod názvem Pověsti regionu. V tomto školním roce šlo již o druhou akci podobného typu. Žáci i učitelé byli s předstihem informováni, takže se všichni stihli kvalitně připravit. Ti nejmenší se seznámili s klasickými pověstmi, které se váží na Děčínsko. Malovali Ovčí můstek přes Jílovský potok, dramatizovali a s loutkami hráli pověsti O modrém světle, O katovně apod. Ti starší si již troufli na dramatizaci složitějších pověstí a jejich realizaci po pečlivém nácviku pak předvedli v aule školy i zvědavým spolužákům. Zde sklidili zasloužený potlesk. A ti úplně nejstarší pak navštívili Muzeum a Státní archiv v Děčíně, kde zhlédli zajímavé expozice a přinesli si mnoho nových poznatků. Vše bylo samotnými žáky zdokumentováno jak fotograficky, tak literárně. Den se vydařil a všem zúčastněným musíme poděkovat za jeho kvalitní přípravu. Všichni si odnesli nějaký nový poznatek o místě svého bydliště, o jeho historii a tradicích v něm. Jistě to nebyl poslední, takto skvěle prožitý den.
Nadané děti, nebo naopak děti s tělesným postižením či nemocní školáci budou moci zvládat vyučování ve stejném čase, a přitom přizpůsobené jejich momentálním možnostem a stupni intelektu. Projekt „Otevřená škola“, který se rozjíždí v rámci Ústeckého kraje, postupně zavede do školství elektronické metody vzdělávání tak, aby se vyrovnaly extrémní rozdíly, jež někdy mezi žáky v jedné třídě jsou. Cílem projektu je především: rozvoj individuálního potenciálu a tvořivosti žáků, a to využíváním nových technologií ve vzdělávání, a rozvoj dnes tak často omezené spolupráce ve vztahu mezi učitelem a žákem.
ZŠ Dr. Miroslava Tyrše Děčín se zapojila jako jedna z dvaceti základních škol v Ústeckém kraji do projektu „Otevřená škola“.
Nadané děti, nebo naopak děti s tělesným postižením či nemocní školáci budou moci zvládat vyučování ve stejném čase, a přitom přizpůsobené jejich momentálním možnostem a stupni intelektu. Projekt „Otevřená škola“, který se rozjíždí v rámci Ústeckého kraje, postupně zavede do školství elektronické metody vzdělávání tak, aby se vyrovnaly extrémní rozdíly, jež někdy mezi žáky v jedné třídě jsou. Cílem projektu je především: rozvoj individuálního potenciálu a tvořivosti žáků, a to využíváním nových technologií ve vzdělávání, a rozvoj dnes tak často omezené spolupráce ve vztahu mezi učitelem a žákem.
Díky projektu "Tvoříme radostněji", který byl realizován ve spolupráci s nadací ČEZ, má nyní keramická dílna naší školy lepší vybavení. Žáci, pedagogové, ale i rodiče, kteří se zúčastňují keramického kroužku společně se svými dětmi, tak mají vytvořeno kvalitnější prostředí a k dispozici moderní techniku.
Naše ZŠ Dr. Miroslava Tyrše Děčín se zapojila do projektu s názvem Komunitní škola.
Jedním z úkolů je naučit komunikovat děti mezi vrstevníky, staršími spolužáky, ale i s dospělými – učiteli i rodiči. Děti by se měly naučit posoudit své schopnosti, umět přijímat chválu i kritiku, nebát se nabídnout své schopnosti a dovednosti, a tak se spolupodílet na plnění zadaných úkolů ve své skupině.
Začali jsme rozhovorem na téma, proč je důležitá spolupráce mezi lidmi ve skupině (např. vedoucí jídelny potřebuje paní kuchařky na vaření; pomocné kuchařky na mytí nádobí, zásobovače, který přiveze potraviny; opraváře, když se rozbije některý ze strojů atd.). Potom jsme si takovou spolupráci vyzkoušeli. Zadání úkolu znělo:
Jako jediná základní škola v Děčíně se naše ZŠ Dr. Miroslava Tyrše Děčín zapojila do projektu společnosti Auto*Mat (iniciativa pro lepší kvalitu života ve městě).
V červenci 2009 začal tým Auto*Matu pracovat na novém projektu, který je zaměřen na vzdělávání žáků o udržitelné dopravě. V rámci projektu vznikne výukový program, který poskytne školám a výukovým institucím různorodé a diferencované (podle věku a potřeb dětí) nástroje pro předávání znalostí z oblasti ekologické dopravy.