Projektové dny jsou přípravou pro zahájení provozu komunitně poradenského centra na ZŠ Dr. Miroslava Tyrše.
Dne 28. dubna a 8. června naše škola uspořádala dva projektové dny na téma Public relations - péče o vztahy s veřejností a Fundraising - získávání zdrojů pro rozvoj organizací, které se setkaly s velmi příznivým ohlasem u veřejnosti. Obě akce se konaly díky projektu „Komunitní škola“ a jejich cílem bylo navázat novou spolupráci s dalšími organizacemi v našem městě, protože na podzim letošního roku připravujeme zprovoznění zcela nového regionálního komunitně poradenského centra, které bude sloužit nejen našim žákům, ale i široké veřejnosti. Chceme tak propojit naší školu s širší komunitou v Děčíně, aktivně spolupracovat s dalšími školami, neziskovými organizacemi, sportovními kluby a úřady. Díky uskutečněným projektovým dnům jsme navázali nové vztahy například s obecně prospěšnou organizací České Švýcarsko, sociální firmou Slunečnice, Canis klubem Děčín, mateřským centrem Rákosníček, Pionýrem Děčín, Centrem sociálních služeb v Děčíně, Osobní asistenční službou Děčín a dalšími.
Prezentaci si můžete stáhnout v příloze.
Asi málokdo ví, že první březen je dnem komunitních škol. A jelikož i naše škola je zapojena do tohoto programu, vznikl nový projekt pro žáky naší školy. Dne 1. března 2011 tak žáci ZŠ Dr. Miroslava Tyrše Děčín oslavili Mezinárodní den komunitních škol. Jak?
Tento den byl ve znamení zábavy, žáci přišli v maskách a byl pro ně uspořádán maškarní bál. Ti, kteří se na masky necítili, se zapsali do tvůrčích dílen. A dopoledne strávili podle svých představ. Na výběr měli např. dílny výtvarné, keramické, mohli se účastnit zajímavých chemických pokusů, ale i si zahrát florbal či se podívat na anglicky mluvený film. Každý našel svůj kousek zábavy. Za takto uspořádaný den platili žáci dobrovolně desetikorunu.
Tento den se nesl i ve znamení spolupráce s EOA v Děčíně. Studenti zasedali v porotě a hodnotili masky žáků, ale též se podíleli na výběru dobrovolné částky. Naopak i žáci naší školy byli na EOA Děčín pomáhat s vybíráním příspěvků.
Veškerý výtěžek z obou škol bude věnovaný Městskému útulku v Děčíně.
Takže závěrem můžeme prohlásit, že už se všichni těšíme na další pokračování v příštím školním roce.
V pátek 26. února se na ZŠ Dr. Miroslava Tyrše v Děčíně uskutečnil projektový den. Tentokrát pod názvem Pověsti regionu. V tomto školním roce šlo již o druhou akci podobného typu. Žáci i učitelé byli s předstihem informováni, takže se všichni stihli kvalitně připravit. Ti nejmenší se seznámili s klasickými pověstmi, které se váží na Děčínsko. Malovali Ovčí můstek přes Jílovský potok, dramatizovali a s loutkami hráli pověsti O modrém světle, O katovně apod. Ti starší si již troufli na dramatizaci složitějších pověstí a jejich realizaci po pečlivém nácviku pak předvedli v aule školy i zvědavým spolužákům. Zde sklidili zasloužený potlesk. A ti úplně nejstarší pak navštívili Muzeum a Státní archiv v Děčíně, kde zhlédli zajímavé expozice a přinesli si mnoho nových poznatků. Vše bylo samotnými žáky zdokumentováno jak fotograficky, tak literárně. Den se vydařil a všem zúčastněným musíme poděkovat za jeho kvalitní přípravu. Všichni si odnesli nějaký nový poznatek o místě svého bydliště, o jeho historii a tradicích v něm. Jistě to nebyl poslední, takto skvěle prožitý den.
Naše ZŠ Dr. Miroslava Tyrše Děčín se zapojila do projektu s názvem Komunitní škola.
Jedním z úkolů je naučit komunikovat děti mezi vrstevníky, staršími spolužáky, ale i s dospělými – učiteli i rodiči. Děti by se měly naučit posoudit své schopnosti, umět přijímat chválu i kritiku, nebát se nabídnout své schopnosti a dovednosti, a tak se spolupodílet na plnění zadaných úkolů ve své skupině.
Začali jsme rozhovorem na téma, proč je důležitá spolupráce mezi lidmi ve skupině (např. vedoucí jídelny potřebuje paní kuchařky na vaření; pomocné kuchařky na mytí nádobí, zásobovače, který přiveze potraviny; opraváře, když se rozbije některý ze strojů atd.). Potom jsme si takovou spolupráci vyzkoušeli. Zadání úkolu znělo:
Naše škola je zapojena do projektu Komunitní škola.
Komunitní škola je taková škola, která plní vedle funkce vzdělávací a výchovné i funkci společenského, kulturního a volnočasového centra v jejím okolí (obci) a umožňuje a podporuje aktivní účast všech členů místní komunity při spoluutváření i naplňování této funkce.
Datum zahájení projektu: 1. 1. 2009
Datum ukončení projektu: 31. 7. 2011