V úterý 10.9.2019 se druháčci vydali pěšky do ZOO na program o ptáčcích, aby se dozvěděli více o ptácích a jejich životě na podzim. Pak vybarvovali různé ptáky a lepili je na připravené krmítko z kartonu.
A je tu vysvědčení a před dětmi vytoužené dny volna. Prvňáčci už se nemohou dočkat.
Ve čtvrtek jsme vyrazili za západem slunce do historického Zadaru.
Řádíme ve vodě, někteří si uhnali mořskou nemoc z jízdy na šlapadle, vrháme se z hradeb do mořského příboje a naše umělecká akrobacie na přímořském molu vzbuzuje pozdvižení. K vylovení mořské fauny používáme nejen sportovní náčiní, ale někteří z nás obětovali při lovu mořských ježků i vlastní končetiny. Po pobytu na slunci se měníme v živé sněhuláky. Ládujeme se zmrzlinami, až se nám dělají boule za ušima. Sport, koupání a laskominy, to je naše zábava.
6.A, 6.B a 9.A zdraví z Chorvatska
Vážení rodiče,
jak jistě víte, 7. května se na pozemku naší školy konal Velký projektový den pro druhý stupeň na téma Volba povolání, který byl realizován v rámci projektu Škola pro všechny. Nacházelo se zde 16 stanovišť, které děti z 6. až 8. ročníků procházely v desetičlenných skupinkách. Na každém stanovišti se děti mohly dozvědět veškeré informace o každém z povolání, např. jaké musí mít člověk vlastnosti a dovednosti, aby mohl vykonávat dané povolání nebo jaké vzdělaní je potřeba. Mimo jiné si děti mohly vyzkoušet jeho praktickou stránku. Na stanovišti zedníka dostali žáci možnost postavit zeď a štukovat, stanoviště elektrikáře bylo rozděleno na tři pracoviště, na kterých byla předváděna elektrotechnická schémata, základní elektrické obvody, elektromagnety a elektromotory. U stavebního technika si vyzkoušeli navrhnout na počítači vlastní dům se zahradou. Dále se zde prezentovaly profese jako hasič, bankéř, zahradník, bubeník, masér, tlumočník, zdravotní sestra a další. Bylo tu také stanoviště pracovníka infocentra, které se nám zdálo zajímavé a pro děti důležité. Děti zde pracovaly s mapou, což se jim může hodit, a s letáčky, na kterých byly různé informace o Děčíně a okolí, ale také o blízkém Německu. My deváťáci jsme mapovali celé dění nebo jsme pomáhali mladším spolužákům na stanovištích.
https://www.youtube.com/watch?
Za redakční tým 9. r.: Kristýna Matajová, Petr Cikán, Ester Zelenková, Jakub Mujabašič
Žil, byl Václav Klement, ten si pořídil německé kolo, ale to se rozbilo. Když ho však chtěl reklamovat (jak jinak než v rodném jazyce, byl přeci vlastenec), napsali mu, že je nutno žádat reklamaci v němčině. Milý Václav se zdravě naštval a zamířil do české hospody, tam se přeci řeší v Čechách nad půllitrem většina problémů. Postěžoval si pivaři od vedlejšího stolu, aniž by tušil, že jde o technika Václava Laurina. Slovo dalo slovo a v roce 1895 vznikla první česká továrna na bicykly. Od bicyklů přešli pánové k motocyklům, tříkolkám a v roce 1905 už vyjel první automobil. O 20 let později došlo k „sňatku“ s plzeňskou strojírenskou firmou Škoda a z pásových linek dnes v Mladé Boleslavi díky tomu sjíždí 2 500 aut denně. Toto a mnoho dalšího se dozvěděli žáci 8. A a 8. B během malého projektového dne v závodech Auto Škoda, a. s. Nejprve si prohlédli muzeum, kde se seznámili s prototypy bicyklu, motocyklů, tříkolek a automobilů. V kinosále spatřili zprostředkovaně část výroby. V prostorách muzea dohledávali žáci informace do pracovních listů. V druhé části je čekala prohlídka areálu závodu. Měli možnost prohlédnout si část výroby automobilů ve dvou výrobních halách (lisovně a montážní hale), dozvěděli se informace oborech, jejichž absolventi našli zaměstnání v těchto halách, požadavcích na zaměstnance, platovém ohodnocení, pracovních směnách. Žáci byli překvapeni velkou mírou robotizace. Zaujala je především konečná montáž automobilu, na které se podílely týmy sehraných automechaniků, v jejichž řadách nechyběly i ženy. V současné době trvá výroba automobilu 24 hodin. Dále je překvapilo, že si zaměstnanci mohou pronajmout automobil dle svého výběru a zaplatí měsíčně pouze 1 % ceny automobilu, součástí této ceny je i pojištění a veškerý servis, po ročním užívání mohou automobil vrátit a pronajmout si stejným způsobem automobil nový. Žáci se seznámili s uplatněním technických oborů ve firmě Škoda Auto Mladá Boleslav a s možností studia na zdejší střední škole.
V minulém pololetí se žáci tříd 4. B a 5. C zapojili do projektu České spořitelny ABECEDA PENĚZ, který je zaměřený na finanční gramotnost. V lednu se žáci seznámili s obecnými pojmy a vyzkoušeli si, při návštěvě místní pobočky, řadu praktických věcí.
Projekt pro čtvrťáky a páťáky vyvrcholil v dubnu, kdy obě třídy měly JARMARK. Na jarmarku žáci prodávali výrobky, které jejich „firma“ vyrobila v průběhu tří měsíců. Přípravy byly opravdu svědomité. Žáci se hravou formou seznámili s fungováním společnosti a hlavně pracovali s penězi. Snažení se oběma třídám vyplatilo, protože si vydělaly na zasloužený výlet v červnu.