foto1 foto2 foto3 foto4 foto5


pátek, 13 září 2019 15:36

2. A a 2. B v ZOO

Napsal(a)

V úterý 10.9.2019 se druháčci vydali pěšky do ZOO na program o ptáčcích, aby se dozvěděli více o ptácích a jejich životě na podzim. Pak vybarvovali různé ptáky a lepili je na připravené krmítko z kartonu.

středa, 03 červenec 2019 07:38

Vysvědčení v 1. A a 1. B

Napsal(a)

A je tu vysvědčení a před dětmi vytoužené dny volna. Prvňáčci už se nemohou dočkat.

středa, 26 červen 2019 20:35

Cestujeme po Chorvatsku aneb V Zadaru a na Pašmanu

Napsal(a)

Ve čtvrtek jsme vyrazili za západem slunce do historického Zadaru.

Řádíme ve vodě, někteří si uhnali mořskou nemoc z jízdy na šlapadle, vrháme se z hradeb do mořského příboje a naše umělecká akrobacie na přímořském molu vzbuzuje pozdvižení. K vylovení mořské fauny používáme nejen sportovní náčiní, ale někteří z nás obětovali při lovu mořských ježků i vlastní končetiny. Po pobytu na slunci se měníme v živé sněhuláky. Ládujeme se zmrzlinami, až se nám dělají boule za ušima. Sport, koupání a laskominy, to je naše zábava.

6.A, 6.B a 9.A zdraví z Chorvatska

Dny od 20. - 24. 5. prvňáčci prožili v přírodě v Jiřetíně pod Jedlovou.
Na fotografiích si můžete prohlédnout některé z mnoha jejich aktivit.
Vše bylo super, jen počasí nás trochu pozlobilo.

Vážení rodiče,

jak jistě víte, 7. května se na pozemku naší školy konal Velký projektový den pro druhý stupeň na téma Volba povolání, který byl realizován v rámci projektu Škola pro všechny. Nacházelo se zde 16 stanovišť, které děti z 6. až 8. ročníků procházely v desetičlenných skupinkách. Na každém stanovišti se děti mohly dozvědět veškeré informace o každém z povolání, např. jaké musí mít člověk vlastnosti a dovednosti, aby mohl vykonávat dané povolání nebo jaké vzdělaní je potřeba. Mimo jiné si děti mohly vyzkoušet jeho praktickou stránku. Na stanovišti zedníka dostali žáci možnost postavit zeď a štukovat, stanoviště elektrikáře bylo rozděleno na tři pracoviště, na kterých byla předváděna elektrotechnická schémata, základní elektrické obvody, elektromagnety a elektromotory. U stavebního technika si vyzkoušeli navrhnout na počítači vlastní dům se zahradou. Dále se zde prezentovaly profese jako hasič, bankéř, zahradník, bubeník, masér, tlumočník, zdravotní sestra a další. Bylo tu také stanoviště pracovníka infocentra, které se nám zdálo zajímavé a pro děti důležité. Děti zde pracovaly s mapou, což se jim může hodit, a s letáčky, na kterých byly různé informace o Děčíně a okolí, ale také o blízkém Německu. My deváťáci jsme mapovali celé dění nebo jsme pomáhali mladším spolužákům na stanovištích.

https://www.youtube.com/watch?v=5b2XBjvMAhE&feature=youtu.be

Za redakční tým 9. r.: Kristýna Matajová, Petr Cikán, Ester Zelenková, Jakub Mujabašič

úterý, 14 květen 2019 19:53

MPD 8.A,8.B aneb Od Klementa ke Škodovce

Napsal(a)

Žil, byl Václav Klement, ten si pořídil německé kolo, ale to se rozbilo. Když ho však chtěl reklamovat (jak jinak než v rodném jazyce, byl přeci vlastenec), napsali mu, že je nutno žádat reklamaci v němčině. Milý Václav se zdravě naštval a zamířil do české hospody, tam se přeci řeší v Čechách nad půllitrem většina problémů. Postěžoval si pivaři od vedlejšího stolu, aniž by tušil, že jde o technika Václava Laurina. Slovo dalo slovo a v roce 1895 vznikla první česká továrna na bicykly. Od bicyklů přešli pánové k motocyklům, tříkolkám a v roce 1905 už vyjel první automobil. O 20 let později došlo k „sňatku“ s plzeňskou strojírenskou firmou Škoda a z pásových linek dnes v Mladé Boleslavi díky tomu sjíždí 2 500 aut denně. Toto a mnoho dalšího se dozvěděli žáci 8. A a 8. B během malého projektového dne v závodech Auto Škoda, a. s. Nejprve si prohlédli muzeum, kde se seznámili s prototypy bicyklu, motocyklů, tříkolek a automobilů. V kinosále spatřili zprostředkovaně část výroby. V prostorách muzea dohledávali žáci informace do pracovních listů. V druhé části je čekala prohlídka areálu závodu. Měli možnost prohlédnout si část výroby automobilů ve dvou výrobních halách (lisovně a montážní hale), dozvěděli se informace oborech, jejichž absolventi našli zaměstnání v těchto halách, požadavcích na zaměstnance, platovém ohodnocení, pracovních směnách. Žáci byli překvapeni velkou mírou robotizace. Zaujala je především konečná montáž automobilu, na které se podílely týmy sehraných automechaniků, v jejichž řadách nechyběly i ženy. V současné době trvá výroba automobilu 24 hodin. Dále je překvapilo, že si zaměstnanci mohou pronajmout automobil dle svého výběru a zaplatí měsíčně pouze 1 % ceny automobilu, součástí této ceny je i pojištění a veškerý servis, po ročním užívání mohou automobil vrátit a pronajmout si stejným způsobem automobil nový. Žáci se seznámili s uplatněním technických oborů ve firmě Škoda Auto Mladá Boleslav a s možností studia na zdejší střední škole.

pondělí, 13 květen 2019 10:21

ABECEDA PENĚZ

Napsal(a)

V minulém pololetí se žáci tříd 4. B a 5. C zapojili do projektu České spořitelny ABECEDA PENĚZ, který je zaměřený na finanční gramotnost. V lednu se žáci seznámili s obecnými pojmy a vyzkoušeli si, při návštěvě místní pobočky, řadu praktických věcí.

Projekt pro čtvrťáky a páťáky vyvrcholil v dubnu, kdy obě třídy měly JARMARK. Na jarmarku žáci prodávali výrobky, které jejich „firma“ vyrobila v průběhu tří měsíců. Přípravy byly opravdu svědomité. Žáci se hravou formou seznámili s fungováním společnosti a hlavně pracovali s penězi. Snažení se oběma třídám vyplatilo, protože si vydělaly na zasloužený výlet v červnu.

Archiv starších článků

Seznam starších článků z archivu

Florbalové třídy
florbal
Rychlý přehled

rozvrhy

zakovska

VNITŘNÍ OZNAMOVACÍ SYSTÉM

OBJEKT MONITOROVÁN

Digitální učební materiály

ucebni materialy m

Matematika
matematika m

Světový rekord

S6300706 m

Kvalita ovzduší u naší školy

kvalita ovzdusi

(nefunguje v Internet Exploreru)
administrace