foto1 foto2 foto3 foto4 foto5


V úterý 24. 9. 2019 žáci 7.A a 7.B společně navštívili v rámci historické exkurze památný Vyšehrad. Nejprve se seznámili se základními historickými fakty, které mapují nejstarší osídlení Vyšehradu až po současnost. Potom se rozdělili do 12 družstev a pomocí návodných otázek plnili nejrůznější úkoly v areálu Vyšehradu. Ukázalo se, že orientovat se v plánku není tak snadné, jak se na první pohled zdálo. Nakonec však všichni dorazili na správná stanoviště, kde pracovali s textem pověstí, vyhledávali informace u soch, na vyhlídce a historických budovách. V závěru také navštívili slavný vyšehradský hřbitov a poklonili se u hrobů českých velikánů.

středa, 26 červen 2019 20:35

Cestujeme po Chorvatsku aneb V Zadaru a na Pašmanu

Napsal(a)

Ve čtvrtek jsme vyrazili za západem slunce do historického Zadaru.

Řádíme ve vodě, někteří si uhnali mořskou nemoc z jízdy na šlapadle, vrháme se z hradeb do mořského příboje a naše umělecká akrobacie na přímořském molu vzbuzuje pozdvižení. K vylovení mořské fauny používáme nejen sportovní náčiní, ale někteří z nás obětovali při lovu mořských ježků i vlastní končetiny. Po pobytu na slunci se měníme v živé sněhuláky. Ládujeme se zmrzlinami, až se nám dělají boule za ušima. Sport, koupání a laskominy, to je naše zábava.

6.A, 6.B a 9.A zdraví z Chorvatska

Vážení rodiče,

jak jistě víte, 7. května se na pozemku naší školy konal Velký projektový den pro druhý stupeň na téma Volba povolání, který byl realizován v rámci projektu Škola pro všechny. Nacházelo se zde 16 stanovišť, které děti z 6. až 8. ročníků procházely v desetičlenných skupinkách. Na každém stanovišti se děti mohly dozvědět veškeré informace o každém z povolání, např. jaké musí mít člověk vlastnosti a dovednosti, aby mohl vykonávat dané povolání nebo jaké vzdělaní je potřeba. Mimo jiné si děti mohly vyzkoušet jeho praktickou stránku. Na stanovišti zedníka dostali žáci možnost postavit zeď a štukovat, stanoviště elektrikáře bylo rozděleno na tři pracoviště, na kterých byla předváděna elektrotechnická schémata, základní elektrické obvody, elektromagnety a elektromotory. U stavebního technika si vyzkoušeli navrhnout na počítači vlastní dům se zahradou. Dále se zde prezentovaly profese jako hasič, bankéř, zahradník, bubeník, masér, tlumočník, zdravotní sestra a další. Bylo tu také stanoviště pracovníka infocentra, které se nám zdálo zajímavé a pro děti důležité. Děti zde pracovaly s mapou, což se jim může hodit, a s letáčky, na kterých byly různé informace o Děčíně a okolí, ale také o blízkém Německu. My deváťáci jsme mapovali celé dění nebo jsme pomáhali mladším spolužákům na stanovištích.

https://www.youtube.com/watch?v=5b2XBjvMAhE&feature=youtu.be

Za redakční tým 9. r.: Kristýna Matajová, Petr Cikán, Ester Zelenková, Jakub Mujabašič

úterý, 14 květen 2019 19:53

MPD 8.A,8.B aneb Od Klementa ke Škodovce

Napsal(a)

Žil, byl Václav Klement, ten si pořídil německé kolo, ale to se rozbilo. Když ho však chtěl reklamovat (jak jinak než v rodném jazyce, byl přeci vlastenec), napsali mu, že je nutno žádat reklamaci v němčině. Milý Václav se zdravě naštval a zamířil do české hospody, tam se přeci řeší v Čechách nad půllitrem většina problémů. Postěžoval si pivaři od vedlejšího stolu, aniž by tušil, že jde o technika Václava Laurina. Slovo dalo slovo a v roce 1895 vznikla první česká továrna na bicykly. Od bicyklů přešli pánové k motocyklům, tříkolkám a v roce 1905 už vyjel první automobil. O 20 let později došlo k „sňatku“ s plzeňskou strojírenskou firmou Škoda a z pásových linek dnes v Mladé Boleslavi díky tomu sjíždí 2 500 aut denně. Toto a mnoho dalšího se dozvěděli žáci 8. A a 8. B během malého projektového dne v závodech Auto Škoda, a. s. Nejprve si prohlédli muzeum, kde se seznámili s prototypy bicyklu, motocyklů, tříkolek a automobilů. V kinosále spatřili zprostředkovaně část výroby. V prostorách muzea dohledávali žáci informace do pracovních listů. V druhé části je čekala prohlídka areálu závodu. Měli možnost prohlédnout si část výroby automobilů ve dvou výrobních halách (lisovně a montážní hale), dozvěděli se informace oborech, jejichž absolventi našli zaměstnání v těchto halách, požadavcích na zaměstnance, platovém ohodnocení, pracovních směnách. Žáci byli překvapeni velkou mírou robotizace. Zaujala je především konečná montáž automobilu, na které se podílely týmy sehraných automechaniků, v jejichž řadách nechyběly i ženy. V současné době trvá výroba automobilu 24 hodin. Dále je překvapilo, že si zaměstnanci mohou pronajmout automobil dle svého výběru a zaplatí měsíčně pouze 1 % ceny automobilu, součástí této ceny je i pojištění a veškerý servis, po ročním užívání mohou automobil vrátit a pronajmout si stejným způsobem automobil nový. Žáci se seznámili s uplatněním technických oborů ve firmě Škoda Auto Mladá Boleslav a s možností studia na zdejší střední škole.

úterý, 23 duben 2019 08:36

Odvolání na SŠ

Napsal(a)

Vážení zákonní zástupci a žáci 9. a 5. ročníků,

pokud jste na vámi vybranou školu nebyli přijati a zvažujete odvolání (týká se pochopitelně žáků, nikoliv zákonných zástupců), přikládám k tomuto článku vzor odvolání (v příloze). Odvolání proti rozhodnutí o nepřijetí je prostředkem, kterým může neúspěšný uchazeč zvrátit negativní rozhodnutí o přijetí. Odvolání je třeba podat písemně řediteli střední školy, a to ve lhůtě tří pracovních dnů od doručení rozhodnutíLhůta 3 pracovních dnů je dodržena i tehdy, pokud je v poslední den lhůty odvolání podáno na poštu. V případě, že budete odvolání posílat poštou, je vhodné ho poslat doporučeně, nejlépe i s dodejkou. Dodržení lhůty 3 pracovních dnů stanovené pro podání odvolání je naprosto nezbytné, protože opožděně podané odvolání by musel ředitel školy zamítnout. Na odvolání není formulář, podává se volnou formou.

Odvolání by mělo obsahovat:

  • Označení správního orgánu, jemuž je určeno

  • Jméno, příjmení, datum a místo narození a adresu trvalého bydliště uchazeče

  • Název školy, kód a název oboru vzdělání, formu vzdělání

  • Důvod nepřijetí uvedený ředitelem školy

  • Důvody odvolání

  • Jméno, příjmení a adresu trvalého bydliště zákonného zástupce nezletilého uchazeče, popř. jinou adresu pro doručování

  • Datum a podpis nezletilého uchazeče a jeho zákonného zástupce

Připomínám, že do 10 pracovních dnů je nutné odevzdat vyplněný zápisový lístek na zvolenou střední školuNěkteří zákonní zástupci si stále zápisový lístek nevyzvedli ? ! ? Pokud budete podávat odvolání na první škole, je přesto nutné odevzdat zápisový lístek na školu druhou (v případě, že tam byl žák přijat), protože na vyřízení odvolání má ředitel střední školy ze zákona 30 dní. Za předpokladu, že žák bude přijat na základě odvolání, má právo si vyzvednout zápisový lístek z předešlé školy. Všem přijatým uchazečům blahopřeji.

Mgr. Lucie Plechatá

 

pondělí, 22 duben 2019 09:04

Za stříbrem a kostlivci nejen do Kutné Hory

Napsal(a)

Navštívili jste někdy stříbrný důl oblečení ve středověkých perkytlích? Víte, k čemu sloužila gysárna? Ne? Pak byste si neměli nechat ujít návštěvu Kutné Hory se středověkým dolem, kde vyšší ohýbali hřbet, ti silnější přemýšleli o dietě. Ve Vlašském dvoře se dívky dozvěděly, proč by ve středověku toužily provdat se za perkéře (bohatí a hluší raziči mincí s mohutnými svaly). Chlapce zase zajímalo, že se mohl odsouzenec za pomluvy vykoupit několikaměsíční prací, když perkéřovi držel razidlo na budoucím tolaru a modlil se, aby se svým osmikilovým kladivem správně trefil. Po prohlídce gotického chrámu sv. Barbory, morového sloupu nebo středověké kašny jsme přejeli do nedaleké kostnice v Sedlci. Schwarzenberský erb, kalich nebo obrovský lustr z lidských kostí sice udivuje řadu turistů, ale nikdo by si ho domů asi nepověsil. Po zajímavé exkurzi v pátek 12. 4. všichni žáci poznali, proč je Kutná Hora pod ochranou UNESCO.

pondělí, 11 březen 2019 09:23

Škoda, Škoda aneb 9. B v Mladé Boleslavi

Napsal(a)

V úterý 5. 3. 2019 žáci v rámci malého projektového dne navštívili podnik Škoda Auto, a. s. v Mladé Boleslavi. Nejprve si prohlédli areál závodu, dozvěděli se o vzniku tohoto podniku, jeho zakladatelích a současném trendu. Měli možnost prohlédnout si část výroby automobilů ve dvou výrobních halách (lisovně a motorárně), dozvěděli se informace oborech, jejichž absolventi našli zaměstnání v těchto halách, požadavcích na zaměstnance, platovém ohodnocení, pracovních směnách. Žáci byli překvapeni velkou mírou robotizace. V druhé části prohlídky zamířili do muzea, kde se seznámili s prototypy bicyklu, motocyklů a automobilů, které firma vyrobila od svého založení. V restaurovaném modelu automobilu měli možnost zakusit virtuální projížďku historickým vozidlem. V prostorách muzea dohledávali žáci informace do pracovních listů.

Archiv starších článků

Seznam starších článků z archivu

Florbalové třídy
florbal
Rychlý přehled

rozvrhy

zakovska

VNITŘNÍ OZNAMOVACÍ SYSTÉM

Digitální učební materiály

ucebni materialy m

Matematika
matematika m

Světový rekord

S6300706 m

Kvalita ovzduší u naší školy

kvalita ovzdusi

(nefunguje v Internet Exploreru)
administrace