PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA VÍCELETÁ GYMNÁZIA (beze změn)
V případě víceletých gymnázií předpokládáme standardní průběh přijímacího řízení, a to jak, co se týče termínů pro podání přihlášek, tak konání jednotné přijímací zkoušky a zachování dvou termínů zkoušky.
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA ČTYŘLETÉ MATURITNÍ OBORY (změny)
V případě čtyřletých oborů vzdělání s maturitní zkouškou uchazeč podává přihlášku na dvě školy, ředitel školy však bude mít možnost rozhodnout, zda se v případě jeho školy bude konat v rámci přijímacího řízení jednotná přijímací zkouška nebo školní příjímací zkouška, či od obou zkoušek za stanovených podmínek posléze ustoupí. „V případě čtyřletých maturitních oborů bude mít každý ředitel školy možnost rozhodnout, zda v rámci přijímacího řízení uplatní či neuplatní jednotnou přijímací zkoušku a využít tak pro přijímací řízení služby CERMATu, a to včetně logistické podpory s tím, že by tato zkouška proběhla standardně ve dvou termínech. MŠMT tedy v tomto školním roce nebude trvat na zahrnutí jednotné přijímací zkoušky do přijímacího řízení a umožní ředitelům škol nahradit jí školní přijímací zkouškou, a doplňuji, že tato podoba přijímacího řízení ke vzdělávání v maturitních oborech je zamýšlena pouze pro školní rok 2020/21,“ vysvětluje ministr školství Robert Plaga.
V případě, že počet podaných přihlášek nebude převyšovat předpokládaný počet přijímaných uchazečů, bude moci ředitel školy následně sám rozhodnout, zda bude jakoukoliv formu přijímací zkoušky na své škole vůbec konat či rozhodne o přijetí uchazečů bez konání zkoušky. Střední školy pak budou moci také rozšířit okruh vysvědčení, která budou v rámci přijímacího řízení zohledněna. Kritéria u jednotlivých škol vyhlásí ředitelé škol ve standardním termínu do 31. ledna 2021 s tím, že školní přijímací zkouška může proběhnout také distančním způsobem. Termín pro podání přihlášky pro první kolo zůstává zachován na 1. března 2021.
U talentových zkoušek u uměleckých oborů (konzervatoří), je hlavní změnou prodloužení období konání tohoto typu zkoušky, a to od 4. až 31. ledna 2021. Původní termíny byly u těchto oborů vzdělávání zhruba o polovinu kratší. U oborů gymnázií se sportovní přípravou se pak budou talentové zkoušky konat v termínu do 2. ledna do 31. března s tím, že původně byl termín jen do poloviny února. „Předpokládáme, že to těmto školám umožní dostatečný prostor pro hodnocení práce či výkonu uchazečů s tím, že budou zkoušky rozloženy v čase do delšího období,“ doplňuje Robert Plaga.
V příloze najdete časový harmonogram.
Vážení rodiče, milí žáci devátého ročníku a zájemci o studium na osmiletém gymnáziu z pátého ročníku,
protože mi současná situace neumožnila se s Vámi dnes setkat na původně naplánovaných třídních schůzkách, ráda bych Vás informovala o přijímací řízení na střední školy touto cestou. V příloze naleznete informace o průběhu, podmínkách a termínech přijímacích zkoušek na střední školy. Žáky devátých ročníků budu informovat také po jejich návratu do školy, s Vámi rodiči se doufám uvidím na lednových třídních schůzkách.
Mgr. Lucie Plechatá, výchovná a kariérová poradkyně
Třetí lednový týden strávili naši malí prvňáčci a část druháčků v Krkonoších - Františkově. Během celého týdne se děti učily základy lyžování, užívaly si her a soutěží na sněhu. Svojí návštěvou nás poctil i sám velký vládce hor - Krakonoš. Vyprávěl nám, co dělá Trautnberg, Ančí, Kuba, Hajný, zvířátka v lese a jeho věrná kamarádka sojka. Děti si užívaly i krkonošské pohádky, krásný ohňostroj - jako dárek od Krakonoše, navštívily krkonošské muzeum a spoustu dalších zajímavých věcí. Ač jsou to ještě malí prvňáčci, či druháci, na diskotéce se dokázali všichni pěkně odvázat. Na závěr našeho zimního snažení byly závody ve slalomu, kde všichni projeli celou trať bez jediného zaváhání a odměnou jim byl diplom, sladkost a krásná zlatá medaile. Všem se na horách moc líbilo a příští rok už z nás budou sjezdaři. Největší radost máme z toho, že se nám nikomu nic nestalo a všichni jsme se vrátili k rodičům zdraví a v pořádku. LD
V sobotu 19.11. se prvňáci opět vydali na další turistický výlet, aby se dozvěděli a viděli něco nového z našeho nejbližšího okolí. Je pravdou, že počasí nám nebylo zrovna nakloněné, ale díky nadšeným rodičům a ještě nadšenějším dětem se nás nakonec od školy vydalo poměrně hodně. Autobusem jsme se nechali vyvézt na Jalůvčí a odtud už jsme šlapali lesními cestičkami zasypanými listím a dešťovou nadílkou. Děti si zahrály několik her, osvěžily si poznávání stromů přímo v přírodě a při krásném výhledu na naše město se hbitě orientovaly a poznávaly známá místa. Odměnou za ušlapaných 9 km jim byl LESNÍ POKLAD v podobě balónků, zápisníků a lízátek. A protože nálada v družstvu byla výborná, zašli jsme si na konci výletu všichni společně do hospůdky. Teplá polévka, čaj a limča nám všem moc chutnala. No uznejte - není tu krásně ???????? LD
Naše škola se v letošním roce zapojila do projektu INKLUZE DO ŠKOL Projekt je zaměřen na podporu škol v oblasti inkluzivního vzdělávání.
Projekt „Inkluze do škol“ s registračním číslem CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000215
je spolufinancován z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání.
Oficiální stránky projektu: http://www.inkluzedecin.cz/
Projekt Inkluze do škol má za úkol snížit školní neúspěšnost dětí na základních školách napříč městem Děčín. Nastavit na všech školách ve městě systém, jak pracovat s dětmi, které mohou být ohrožené školním neúspěchem.
Cílem projektu je zavést inkluzivní vzdělávání na všech školách a vytvořit prostředí pro sdílení dobré praxe mezi školami. Cílem projektu je nastavit spolupráci jednotlivých škol a magistrátu města Děčín za spolupráce s organizací Člověk v tísni, která má s inkluzivním vzděláváním a metodickou podporou zkušenosti, tak, aby došlo k proinkluzivně vedeným základním školám napříč městem Děčín. Na jednotlivých školách vzniknou školní poradenská pracoviště, tzv. inkluzivní týmy, skládající se ze školního psychologa, koordinátora inkluze, výchovného poradce a metodika prevence.
Tento „inkluzivní tým“ bude zajišťovat práci s cílovými skupinami a metodickou podporu ostatním pedagogickým pracovníkům. Budou proškoleny celé pedagogické sbory i vedení školy v rámci inkluzivního vzdělávání.
KLÍČOVÉ AKTIVITY PROJEKTU
1. Podpora školních pracovišť – vznik pozic školní psycholog a koordinátor inkluze, vznik školního poradenského pracoviště (ŠPP), tzv. inkluzivního týmu, na každé škole. Inkluzivní tým se bude skládat z pozic školní psycholog, koordinátor inkluze, metodik prevence a výchovný poradce.
2. Podpora prostřednictvím školních asistentů – navýšení počtu školních asistentů na jednotlivých školách. Tito asistenti budou primárně určeni pro podporu prvních a druhých tříd, aby proinkluzivní změna vzdělávání byla započata hned na začátku vzdělávání dítěte. V rámci projektu budou na každou školu přijati dva školní asistenti.
3. Ověřené metody podporující inkluzivní vzdělávání formou dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků – po dobu dvou let budou probíhat školení pedagogických pracovníků. Tato školení povede organizace Člověk v tísni, která má se zaváděním proinkluzivních metod ve vzdělávání bohaté zkušenosti.
4. Podpora pedagogů při zavádění a rozvoji inkluzivního vzdělávání přímo v prostředí školy – tuto podporu zajistí nově vzniklá školní poradenská pracoviště na jednotlivých školách, tzv. inkluzivní týmy a metodické vedení odborného garanta a metodika experta.
5. Sdílení odborných zkušeností, pozorování a vyvozování dobré praxe s prvky odborného provázení – odborné provázení budou po dobu tří let zajišťovat dva metodici (odborný garant a metodik expert). V rámci této aktivity budou také podporovány nové tematické platformy či setkávání vedoucích pracovníků, aby docházelo ke sdílení zkušeností a předávání dobré praxe.
V rámci projektu bylo vytvořeno školní poradenské pracoviště:
Koordinátor aktivit na škole – Mgr. Jiří Brouček
Výchovný poradce – Mgr. Lucie Plechatá
Metodik primární prevence – Mgr. Lucie Provazníková Marková
Koordinátor inkluze – Mgr. Pavel Řezníček
Školní psycholog - Mgr. Ingrid Štroblová (do 31. 8. 2018)