27. 2. 2019 se v Domě dětí a mládeže na Teplické ulici v Děčíně uskutečnilo Městské kolo dětských sólových recitátorů.
Naši školu velmi dobře reprezentovali ve III. kategorii žáků 6. – 7. ročníku Terezie Vobrubová a Matyáš Picek, ve IV. kategorii žáků 8. – 9. ročníku Štěpánka Pavlišová z VIII. B a Hana Kmochová z IX. B. Po vynikajícím vystoupení v silné konkurenci soutěžících byla oceněna Terezie Vobrubová, která získala Čestné uznání poroty.
27. 2. 2019 se v Domě dětí a mládeže na Teplické ulici v Děčíně uskutečnilo Městské kolo dětských sólových recitátorů.
Naši školu velmi dobře reprezentovali ve III. kategorii žáků 6. – 7. ročníku Terezie Vobrubová a Matyáš Picek, ve IV. kategorii žáků 8. – 9. ročníku Štěpánka Pavlišová z VIII. B a Hana Kmochová z IX. B. Po vynikajícím vystoupení v silné konkurenci soutěžících byla oceněna Terezie Vobrubová, která získala Čestné uznání poroty.
V neděli 3. 3. jsem se vydali do nedaleké obce Třebušín. Zdolali jsme dva kopce, které se tyčí právě nad Třebušínem. Prvním z nich byl Kalich, kde jsme našli základy hradu Jana Žižky z Kalicha. Počásí nám docela přálo a tak jsme měli rozhled po širokém okolí.
Další kopec nesl název Trojhora. Byl to čedičový vrch a cesta na jeho vrchol byla celkem dobrodružná. Opět se nám otevřel pohled na České Středohoří.
Výlet byl příjemný a urazili jsme zhruba 11 kilometrů. Už se nemůžeme dočkat dalšího.
Truristé z 5. C a 5.B.
V rámci projektu Škola pro všechny všechny třídní kolektivy absolvují tzv. Malý projektový den. Žáci 6.B ve čtvrtek 28. 2. 2019 navštívili interaktivní besedu v IPS při Úřadu práce v Děčíně. V první části pracovali samostatně. Vybrali si z nabízených karet jednu a rozhodli se, kterou profesi jim připomíná. Na připravený pracovní list název profese zapsali. Potom se snažili pomocí návodných otázek profesi popsat (zvuky, vůně, oblečení, prostředí). Na konci první části každý žák popsal profesi (odpovědi na otázky z pracovního listu) a spolužáci hádali profesi. Nejúspěšnější byli odměněni.
V druhé části se žáci rozdělili do týmů. Každý tým obdržel nějaké pracovní prostředí (obchodní centrum, rodinný dům, továrna, nemocnice) a měl vymyslet co nejvíc profesí, které se stavbou souvisejí (postavili ji, pracují zde nebo v okolí). Svou práci prezentovali ostatním skupinám a zdůvodňovali svou volbu. Z nabízených obrázků pracovních prostředků vybrali ty, které se hodí k některé z profesí souvisejících s prostředím. Žáci si udělali představu o zaměstnaneckých profesích, pracovním prostředí, pracovních prostředcích apod. Rozšířili si povědomí o neznámých profesích.
V úterý 26. 2. 2019 se žáci 9.B zúčastnili exkurze do elektrárny v Ledvicích v rámci projektu Škola pro všechny. Po příchodu do elektrárny v Ledvicích zhlédli žáci výukový film o historii těžby uhlí a vývoji energetiky. Film byl velmi poutavý a natočen 3D technologií. Poté si žáky převzal odborník z elektrárny. Ten vysvětlil fungování elektrárny a představil jednotlivé technologie. Po této přednášce odešli žáci na prohlídku samotné elektrárny, která byla spojena s výstupem na vyhlídkovou věž, umístěnou nad blokem elektrárny. Žáci se seznámili s historií těžby uhlí a vývojem energetiky, prohlédli si jednotlivá pracoviště elektrárny.
Ve středu 13. února jste v naší velké tělocvičně mohli potkat děti v nejrůznějších maskách a kostýmech, protože školní družina měla KARNEVAL. Během hodiny si děti stihly nejen zatancovat, ale také zasoutěžit a na závěr na každého čekala drobnost a sladká odměna.
Ve čtvrtek 14.února vyrazili žáci 4.C na návštěvu. Kam? Jejich cílem byl Magistrát města Děčína.
Měli tak možnost se seznámit s provozem, s jednotlivými odbory, se zaměstnanci. Po celou dobu se jim věnovala p. Silvarová, které patří dík za to, jak vše dětem vysvětlila a byla trpělivá a vstřícná k jejich dotazům.
Děti měly možnost nakouknout i do prostor MP Děčín, kde se seznámily s kamerovým systémem, s jeho úlohou a dále prací policistů v tomto oddělení.
Děti pak provedly hodnocení celé exkurze a vesměs všichni se shodli, že to byl zajímavě pojatý čas a přinesl jim hodně nových informací. A tak to má být , a proto si nachystáme brzy již něco dalšího k poznávání.
V pátek 15. 2. se žáci 7. B vydali do Prahy na historickou exkurzi. Protože v dějepise probíráme středověk, naše kroky směřovaly Královskou stezkou na Pražský hrad. Cestou od Prašné brány jsme si vyprávěli o středověkých caltách, obdivovali domovní znamení a připomněli si několik zajímavých pověstí. V domě U Kamenného zvonu se patrně narodil Otec vlasti, Bradáč na nás starostlivě pohlížel z nábřeží u Karlova mostu. Na místě, kde kdysi shodili do Vltavy Jana z Pomuku, si někteří potichu zašeptali svá přání. Vystoupali jsme romantickou Nerudovou ulicí až k branám Pražského hradu. Po pečlivé prohlídce (pro některé vrcholný zážitek) jsme vstoupili do areálu Hradu. V majestátní katedrále jsme složili poklonu českým králům, v Ludvíkově křídle vyhlédli z oken pražské defenestrace a v bazilice sv. Jiří jsme si zavzpomínali na první Přemyslovce. O Zlaté uličce zpracují žáci domácí úkol.