^Nahoru

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5


ZŠ Dr. M. Tyrše Děčín se podařilo zapojit do projektu "Výuka přírodních věd nově".
Více informací naleznete v příloze článku.

úterý, 24 říjen 2017 16:16

Projekt "Spolu to dokážeme"

Napsal(a)

ZŠ Dr. M. Tyrše Děčín II, Vrchlického 630/5, p. o. je realizátorem projektu „Spolu to dokážeme“.

Projekt je spolufinancován Evropskou unií.

pátek, 09 září 2016 10:04

Projekt Inkluze do škol

Napsal(a)

Naše škola se v letošním roce zapojila do projektu INKLUZE DO ŠKOL Projekt je zaměřen na podporu škol v oblasti inkluzivního vzdělávání.

Projekt „Inkluze do škol“ s registračním číslem CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000215
je spolufinancován z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání.

Oficiální stránky projektu: http://www.inkluzedecin.cz/

Projekt Inkluze do škol má za úkol snížit školní neúspěšnost dětí na základních školách napříč městem Děčín. Nastavit na všech školách ve městě systém, jak pracovat s dětmi, které mohou být ohrožené školním neúspěchem.

Cílem projektu je zavést inkluzivní vzdělávání na všech školách a vytvořit prostředí pro sdílení dobré praxe mezi školami. Cílem projektu je nastavit spolupráci jednotlivých škol a magistrátu města Děčín za spolupráce s organizací Člověk v tísni, která má s inkluzivním vzděláváním a metodickou podporou zkušenosti, tak, aby došlo k proinkluzivně vedeným základním školám napříč městem Děčín. Na jednotlivých školách vzniknou školní poradenská pracoviště, tzv. inkluzivní týmy, skládající se ze školního psychologa, koordinátora inkluze, výchovného poradce a metodika prevence.

Tento „inkluzivní tým“ bude zajišťovat práci s cílovými skupinami a metodickou podporu ostatním pedagogickým pracovníkům. Budou proškoleny celé pedagogické sbory i vedení školy v rámci inkluzivního vzdělávání.

KLÍČOVÉ AKTIVITY PROJEKTU

1.   Podpora školních pracovišť – vznik pozic školní psycholog a koordinátor inkluze, vznik školního poradenského pracoviště (ŠPP), tzv. inkluzivního týmu, na každé škole. Inkluzivní tým se bude skládat z pozic školní psycholog, koordinátor inkluze, metodik prevence a výchovný poradce.

2.   Podpora prostřednictvím školních asistentů – navýšení počtu školních asistentů na jednotlivých školách. Tito asistenti budou primárně určeni pro podporu prvních a druhých tříd, aby proinkluzivní změna vzdělávání byla započata hned na začátku vzdělávání dítěte. V rámci projektu budou na každou školu přijati dva školní asistenti.

3.  Ověřené metody podporující inkluzivní vzdělávání formou dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků – po dobu dvou let budou probíhat školení pedagogických pracovníků. Tato školení povede organizace Člověk v tísni, která má se zaváděním proinkluzivních metod ve vzdělávání bohaté zkušenosti.

4.   Podpora pedagogů při zavádění a rozvoji inkluzivního vzdělávání přímo v prostředí školy – tuto podporu zajistí nově vzniklá školní poradenská pracoviště na jednotlivých školách, tzv. inkluzivní týmy a metodické vedení odborného garanta a metodika experta.

5.   Sdílení odborných zkušeností, pozorování a vyvozování dobré praxe s prvky odborného provázení – odborné provázení budou po dobu tří let zajišťovat dva metodici (odborný garant a metodik expert). V rámci této aktivity budou také podporovány nové tematické platformy či setkávání vedoucích pracovníků, aby docházelo ke sdílení zkušeností a předávání dobré praxe.

V rámci projektu bylo vytvořeno školní poradenské pracoviště:

Koordinátor aktivit na škole – Mgr. Jiří Brouček

Školní psycholog – Mgr. Ingrid Štroblová

Výchovný poradce – Mgr. Lucie Plechatá

Metodik primární prevence – Mgr. Lucie Provazníková Marková

Koordinátor inkluze – Mgr. Karin Skálová

Školního psychologa jsme do naší školy získali na dva roky. Tuto funkci bude vykonávat velmi zkušená paní psycholožka Mgr. Ingrid Štroblová. Rodičům našich žáků nabízíme využití jejich služeb v případě potřeby řešení školních problémů jejich dětí v rámci individuální konzultace i v odpoledních hodinách. Konzultaci lze domluvit na telefonním čísle 602646137.

Naše škola vypracovala na jaře inovovaný projekt a splnila tak předpoklady pro pokračování členství v síti Škol podporujících zdraví na další tři roky.

středa, 07 září 2016 08:36

Novinka: školní psycholog

Napsal(a)

 

Naše škola se zapojila do projektu zaměřeného na inkluzi žáků a získala na dva roky školní psycholožku.

Tuto funkci bude vykonávat velmi zkušená paní psycholožka Mgr. Ingrid Štroblová.

Rodičům našich žáků nabízíme využití jejich služeb v případě potřeby řešení školních problémů jejich dětí v rámci individuální konzultace i v odpoledních hodinách. Konzultaci lze domluvit na telefonním čísle 602646137.

 

 

středa, 24 únor 2016 12:13

Projekt VZP „Za zdravým vzduchem“

Napsal(a)

VZP ČR připravila pro rok 2016 projekt s názvem „Za zdravým vzduchem“, na podporu účasti dětí, pojištěnců VZP ČR, žijících dlouhodobě v oblastech s častým výskytem smogu, v nichž je imisní limit překračován více než 35x ročně. Účelem tuzemských ozdravných pobytů je předcházení závažným onemocněním těchto dětí. Příspěvek bude poskytnut zákonnému zástupci v případě, že:

a) příslušný tuzemský ozdravný pobyt se uskuteční ve smogových obdobích, tj. zpravidla od 1. 1. 2016 do 30. 3. 2016 a od 1. 10. 2016 do 31. 12. 2016, ( u okresu Děčín uděluje VZP výjimku, lze žádat celoročně)

b) délka jednoho tuzemského ozdravného pobytu bude činit minimálně pět (5) po sobě jdoucích kalendářních dnů 

c) ozdravný pobyt se bude konat v oblastech vyhovujících kvalitou ovzduší (seznam těchto míst má škola k dispozici) Výše příspěvku z FP (fond prevence) na jednoho pojištěnce, účastníka tuzemského ozdravného pobytu, je stanovena do částky 1 200 Kč (slovy: jeden tisíc dvě stě korun českých).

Projekt je určen pro děti z MŠ a prvního stupně základní školy.

Nabídka je platná do doby vyčerpání finančního limitu fondu prevence VZP na tento projekt.

neděle, 21 únor 2016 11:37

Dotyková zařízení ve výuce

Napsal(a)

 

Na naší škole využíváme již několik let různé informační technologie ve výuce a netbooky byly pro nás další výzvou. V loňském školním roce jsme se zapojili do projektu Dotyková zařízení ve výuce. V rámci této výzvy jsme získali dotyková zařízení, která můžeme využívat při procesu vzdělávání. Přes počáteční obtíže jsme si na tento způsob výuky brzy zvykli a začali jsme objevovat možnosti, které výuka s netbooky nabízí. Děti si uvědomily, že netbook ve vyučování není na hraní, ale že jim pomáhá v jejich vzdělávání a dává jim nové možnosti při získávání nových informací a poznatků.

Tablety využíváme při výkladu, procvičování, samostatné i skupinové práci. Žáci formou samostatné práce mohou procvičovat problematické jevy. Pomocí této formy mohou žáci vypracovat test, připravený vyučujícím a následně jsou výsledky zobrazeny vyučujícímu.

Podařilo se nám sladit používání učebnic, sešitů a netbooků při výuce a dnes bereme dotyková zařízení jako přirozenou součást vyučování. 

ZačátekPředchozí12345678910DalšíKonec
Strana 1 z 12
Proč přestoupit k nám?
proc prestoupit k nam
Zápis
zapis
Virtuální prohlídka
Florbalové třídy
florbal
Rychlý přehled

rozvrhy

zakovska

testy

casopis

Digitální učební materiály

ucebni materialy m

Matematika
matematika m

Světový rekord

S6300706 m

administrace