foto1 foto2 foto3 foto4 foto5


Upozornění
  • JUser: :_load: Nelze nahrát uživatele s ID: 551

ZŠ Dr. Miroslava Tyrše Děčín otevřela ve spolupráci s Magistrátem města Děčín loni v dubnu Naučnou stezku pod Kvádrberkem, která se stala vítaným obohacením lesního parku a za dobu její existence prošla stezku dlouhá řada návštěvníku nejen z Děčína a okolí. Tím ale projekt naučné stezky zdaleka nekončí. ZŠ Dr. Miroslava Tyrše ve spolupráci s Ekocentrem Magistrátu města Děčín připravuje pracovní listy, které se přímo vztahují k naučné stezce. Ostatní školy a široká veřejnost tak budou moci zpestřit svou návštěvu naučné stezky zpracováváním pracovních listů. Vedle příjemně stráveného času v lesním parku si tak mohou zároveň ověřit své znalosti z oblasti flory, fauny a historie Naučné stezky pod Kvádrberkem.

Pracovní listy budou vydány v průběhu podzimu a najdete je na webových stránkách ZŠ Dr. Miroslava Tyrše Děčín.

Naše Naučná stezka pod Kvádrberkem si za rok své existence našla pevné místo v povědomí děčínských občanů a často se o ní píše i v médiích. Na ukázku přinášíme v příloze novinový článek z děčínského Zpravodaje.

22. květen je Den evropských parků, proto Vám představujeme Naučnou stezku pod Kvádrberkem, kterou připravila a slavnostně otevřela 22. 4. 2009 při příležitosti mezinárodního Dne Země ZŠ Dr. Miroslava Tyrše Děčín. Jsme potěšeni Vašimi příznivými ohlasy, se kterými se první naučná stezka v Děčíně setkala.

Trasa naučné stezky se nachází pod pískovcovou stolovou horou, která se nazývá Kvádrberk. Cesta parkem s mírným převýšením je doplněna čtyřmi velkými informačními tabulemi. Dvě historické jsou u dolního vchodu a u vyhlídkové terasy, botanická ve střední části a zoologická u většího rybníčku. Dvacet stromů je označeno menšími tabulkami, které uvádějí podrobnosti o jejich způsobu života. Část informací zjistíte studiem naučných tabulí, mnoho dalších zajímavostí objevíte sami. Stačí se posadit a vnímat úžasnou atmosféru parku, který byl založen z iniciativy děčínského zkrášlovacího spolku postupně v letech 1890 – 1902. Přejeme Vám příjemné poznávání druhů rostlin a živočichů, s nimiž se v různou roční dobu můžete setkat. Věříme, že Vás zaujme i historická část s vysvětlením původu a zajímavých proměn historických objektů.

pátek, 05 březen 2010 01:00

Projektový den - Automat

Napsal(a)

Dne 2. března proběhl na naší škole projektový den s názvem Auto-mat. Šlo o přípravu žáků školy na další projektový den, který se uskuteční 29. dubna pod názvem Den bez aut.

Žáci se seznamovali s historií města Děčína, hledali proměny města v čase, zkoumali vliv aut na životní prostředí. V rámci projektu zkoušeli anglicky vyjádřit a najít nejbezpečnější cestu do školy, porovnat život ve městě s životem na vesnici, popisovat jednotlivé části jízdního kola.

Na křižovatce zjišťovali žáci frekvenci projíždějících automobilů, zjištěné údaje zpracovávali pod vedením pedagogů do grafů a tabulek.

Žáci 6. ročníků měli za úkol navrhnout plakáty pro Den bez aut. Žáci vyšších ročníků navštívili plavecký areál v Děčíně, kde jim firma paní Kateřiny Zárubové umožnila hodinový spinning, za což děkujeme.

Všichni žáci 1. stupně zaměřili svůj den na návrhy sportovních triček, bezpečnostních přileb, dopravních značek. Besedu pro 3. ročníky uspořádala Policie ČR.

Doufáme, že se den vydařil a stane se podkladem pro bezpečnou cestu na kolech, kterou škola chystá se svými žáky na 29. dubna.

čtvrtek, 04 březen 2010 01:00

Projektový den - pověsti regionu

Napsal(a)

V pátek 26. února se na ZŠ Dr. Miroslava Tyrše v Děčíně uskutečnil projektový den. Tentokrát pod názvem Pověsti regionu. V tomto školním roce šlo již o druhou akci podobného typu. Žáci i učitelé byli s předstihem informováni, takže se všichni stihli kvalitně připravit. Ti nejmenší se seznámili s klasickými pověstmi, které se váží na Děčínsko. Malovali Ovčí můstek přes Jílovský potok, dramatizovali a s loutkami hráli pověsti O modrém světle, O katovně apod. Ti starší si již troufli na dramatizaci složitějších pověstí a jejich realizaci po pečlivém nácviku pak předvedli v aule školy i zvědavým spolužákům. Zde sklidili zasloužený potlesk. A ti úplně nejstarší pak navštívili Muzeum a Státní archiv v Děčíně, kde zhlédli zajímavé expozice a přinesli si mnoho nových poznatků. Vše bylo samotnými žáky zdokumentováno jak fotograficky, tak literárně. Den se vydařil a všem zúčastněným musíme poděkovat za jeho kvalitní přípravu. Všichni si odnesli nějaký nový poznatek o místě svého bydliště, o jeho historii a tradicích v něm. Jistě to nebyl poslední, takto skvěle prožitý den.

pátek, 18 prosinec 2009 01:00

Projekt "Otevřená škola"

Napsal(a)

ZŠ Dr. Miroslava Tyrše Děčín se zapojila jako jedna z dvaceti základních škol v Ústeckém kraji do projektu „Otevřená škola“.

Otevřená škola: Ani nemocné dítě nebude ochuzeno o výuku a testy

Nadaní i nemocní školáci si budou rovni

Nadané děti, nebo naopak děti s tělesným postižením či nemocní školáci budou moci zvládat vyučování ve stejném čase, a přitom přizpůsobené jejich momentálním možnostem a stupni intelektu. Projekt „Otevřená škola“, který se rozjíždí v rámci Ústeckého kraje, postupně zavede do školství elektronické metody vzdělávání tak, aby se vyrovnaly extrémní rozdíly, jež někdy mezi žáky v jedné třídě jsou. Cílem projektu je především: rozvoj individuálního potenciálu a tvořivosti žáků, a to využíváním nových technologií ve vzdělávání, a rozvoj dnes tak často omezené spolupráce ve vztahu mezi učitelem a žákem.

středa, 25 listopad 2009 01:00

Projekt "Tvoříme radostněji" - keramická dílna

Napsal(a)

Díky projektu "Tvoříme radostněji", který byl realizován ve spolupráci s nadací ČEZ, má nyní keramická dílna naší školy lepší vybavení. Žáci, pedagogové, ale i rodiče, kteří se zúčastňují keramického kroužku společně se svými dětmi, tak mají vytvořeno kvalitnější prostředí a k dispozici moderní techniku.

Naše ZŠ Dr. Miroslava Tyrše Děčín se zapojila do projektu s názvem Komunitní škola.

Jedním z úkolů je naučit komunikovat děti mezi vrstevníky, staršími spolužáky, ale i s dospělými – učiteli i rodiči. Děti by se měly naučit posoudit své schopnosti, umět přijímat chválu i kritiku, nebát se nabídnout své schopnosti a dovednosti, a tak se spolupodílet na plnění zadaných úkolů ve své skupině.

Začali jsme rozhovorem na téma, proč je důležitá spolupráce mezi lidmi ve skupině (např. vedoucí jídelny potřebuje paní kuchařky na vaření; pomocné kuchařky na mytí nádobí, zásobovače, který přiveze potraviny; opraváře, když se rozbije některý ze strojů atd.).  Potom jsme si takovou spolupráci vyzkoušeli. Zadání úkolu znělo:

Archiv starších článků

Seznam starších článků z archivu

Florbalové třídy
florbal
Rychlý přehled

rozvrhy

zakovska

VNITŘNÍ OZNAMOVACÍ SYSTÉM

Digitální učební materiály

ucebni materialy m

Matematika
matematika m

Světový rekord

S6300706 m

Kvalita ovzduší u naší školy

kvalita ovzdusi

(nefunguje v Internet Exploreru)
administrace